АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пикадили & Карфур се обединяват
07:15 | 11.11.2014 2345 коментари 0
АП Март АД, собственик на веригата от супермаркети Пикадили в България, и КМБ България, собственик на веригата от супермаркети Карфур в България, официално обявиха за постигането на споразумение за обединяване на дейностите си по търговия на дребно.
EconomyNews.bg поиска коментар от веригите по повод слелката, а именно: 1.Какво ще е името на новата верига?2.Какъв асортимент от стоки ще предлага?
3.Ще изчезнат ли някои от специфичните стоки и в двете вериги?
4 Как сливането ще се отрази на цените на предлаганите продукти?
Въпросите са основателни тъй като има разлика в качеството на стоките при двете компании. Още от възникването си "Пикадили" се беше позиционирал в по-високите ценови равнища в пазара на бързооборотни стоки, докато при Карфур често - някои стоки се предлагат на високи цени, без това да отговаря на добро качество. До излизане на решението на Комисията за защита на конкуренцията нова информация по сделката няма да бъде давана, отбелязва пр агенцията на двете компании в отговор на въпросите на EconomyNews.bg.
Какво обаче засега е ясно по сделката? АП Март АД и КМБ България постигнаха взаимно съгласие за увеличаване на капитала с 46 милиона лева (50 % през 2014 година и 50 % през 2015 година) с оглед допълнителна подкрепа и стабилизиране на бизнеса в България и подобряване на условията и сроковете за плащане спрямо доставчиците. Двамата партньори ще запазят равно участие в новия джойнт-венчър, който ще оперира мрежа от 75 магазина в България с общ оборот от 452 000 000 лева за 2013 г. и над 3,000 служители. Начело на новата структура, като регионален мениджър, ще застане Жером Лубер, настоящ Изпълнителен директор на Маринопулос Груп. Лубер има опит в търговията на дребно, придобит в качеството му на Управляващ директор на Карфур Гърция в периода 2004-2008 година и като генерален мениджър за всички предпирятия в групата Маринопулос. Маринопулос Груп е 100% гръцка компания, която оперира бизнеси за повече от 2,5 милиарда Евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.
На местно ниво структурата ще бъде управлявана съвместно от Милош Ристич от КМБ България и Таня Косева-Бошова от Пикадили.
Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти. Споразумението ще бъде финализирано след официално одобрение от Българската Комисия за защита на конкуренцията.Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg