АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пици срещу Макдоналдс, Нокия купува конкурент
Италианските пицарии се сблъскват с McDonald's
заради реклама, представяща италианче, което предпочита менюто
на американската верига за бързо хранене Happy
Meal пред пицата, информира Си Ен Би Си.
Асоциацията на истинската неаполитанска пица (Associazione
Verace Pizza Napoletana - AVPN) заплашва да съди Макдоналдс, тъй
като според нея рекламното клипче е "нечестна атака срещу един
от символите на Средиземноморската диета". Това се посочва в
съобщение до Си Ен Би Си.
Рекламата на италиански представя семейство в пицария.
Докато родителите се колебаят какво да поръчат, сервитьорът пита
детето каква пица би искало, а то отвръща "Хепи миил" и
семейството се озовава в ресторант на веригата за бързо хранене.
"Децата не се колебаят. "Хепи миил", все още за 4 евро", се
посочва в края на рекламата.
Според асоциацията Макдоналдс не само "дискредитира"
италианската пица, а и внушава, че децата не обичат пица,
рекламира нездравословно хранене и насочва рекламни послания към
деца.
Рекламата се появи за първи път вYouTube на 9
февруари, след това вървя по италианските телевизии за около
месец. Говорител на Макдоналдс уточни пред Си Ен Би Си, че
кампанията е приключила в неделя, както е било планирано.
купуването на френско-американския си конкурент Алкател-Лусент, съобщиха двете фирми, цитирани от Ройтерс и Франс прес.
Евентуалната сделка би създала европейска компания за телекомуникационно оборудване на стойност над 40 милиарда евро (42,16 милиарда долара).
В съвместното съобщение се посочва, че "на този етап не можеда има сигурност, че дискусиите ще приключат със споразумение или сделка", отбелязва Ройтерс.След съобщението акциите на Алкател-Лусент поскъпнаха със 17процента, отбелязва Франс прес.
Tweet |
|