EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Плащаме с дебитна карта = 123 лв.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Плащаме с дебитна карта = 123 лв.

mail16:05 | 04.07.2016прегледи 1726 коментарикоментари 0


zoom_sss

Българите използват банковите си карти все по-често и за по-малки покупки в сравнение с 2015 г., показват данните от проучването MasterIndex, което се провежда сред активните картодържатели в България за четвърта поредна година.

Приблизително 85% от анкетираните на възраст от 18 до 64 г. заявяват, че използват картата си всяка седмица, в сравнение с 82% през 2015 г., а средната сума, заплащана с дебитна карта, е намаляла от 123 лв. през 2015 г. до 116 лв. през 2016 г. 65% от картодържателите са по-склонни да плащат с карти суми над 25 лв. в сравнение с 60% през 2015 г.  Тези данни показват желанието на потребителите да използват карти дори и за по-малки покупки в различни области на ежедневието си.

Българските картодържатели приемат положително безконтактните и мобилни технологии за разплащания

Проучването отчита значително увеличение – с 18% на годишна база – в броя на хората, които използват безконтактни плащания. 32% от анкетираните през 2016 г. заявяват, че  използват безконтактни методи на плащане (в сравнение с 14% през 2015 г.), като техният дял е най-висок сред възрастовата група 25-34 г. (37%).

Отношението на българите към мобилните разплащания също е положително - приблизително 70% от картодържателите споделят, че биха искали да пазаруват и плащат чрез мобилно устройство, а едва 17% предпочитат традиционните методи на плащане. Хората в активна възраст са по-склонни да използват нови технологии за разплащания - 76% от анкетираните на възраст от 18 до 24 г. биха желали да извършват плащания чрез мобилни устройства, следвани от 67% от картодържателите на възраст 25-34 г. и 65% от хората между 35 и 44 г.

Според респондентите, мобилните плащания са най-подходящи за покритие на комунални разходи. Плащането на битови сметки е и най-често споменаваната причина за използване на мобилни плащания (45%), следвана от пазаруване за храна (21%) и на дрехи и обувки (21%).

За по-голямата част от потребителите на безконтактни плащания  – около 92% – основното им предимство е скоростта на трансакцията, следват  лесното използване (54%) и сигурният достъп (12%). Картодържателите използват този тип услуга предимно в супермаркетите – това е най-честият отговор за близо 90% от тях, следван от плащане на бензиностанции (43%), в магазини (38%) и таксита (12%).

Онлайн разплащанията в България също бележат ръст, показва проучването. 92% от анкетираните заявяват, че извършват онлайн плащания и пазаруват онлайн, което е увеличение в сравнение с 2015 г., когато 88% от картодържателите потвърждават, че извършват онлайн плащания (при едва 57% през 2014 г.). Честотата им също се е увеличила – над 8% повече хора пазаруват онлайн поне веднъж месечно в сравнение с 2015 г.

Повечето от анкетираните респонденти приемат картите като заместител на парите в брой и тяхната финансова грамотност в тази посока се увеличава. Това се потвърждава от факта, че финансовите параметри като лихви и такси са основния фактор, който влияе върху избора им на карта (44%), следван от добрата репутация на банката (39%). Лихвените проценти и таксите тази година имат по-голяма тежест при избора на карта в сравнение с 2015 г. и са посочени от респондентите като първи отговор. Независимо от типа карта която притежават, хората в активна възраст (25-44 г.) са по-информирани за финансовите параметри, в сравнение с останалите анкетирани.

Когато става въпрос за навиците при пазаруване, банковите карти се използват главно за закупуване на храна и за онлайн покупки. Притежателите на дебитни карти посочват на първо място в отговорите си закупуването на хранителни продукти (47%), следвано от онлайн пазаруването (42%), докато сред притежателите на кредитните карти преобладава онлайн пазаруването (42%), следвано от покупките на храна (40%) и дрехи (28%). Според проучването, държавната администрация и общинските институции продължават да са местата с най-високо търсене на ПОС-устройства (23%), следвани от куриерските услуги – за заплащане в момента на доставката (20%).


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg