EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Пловдив - лидер в културния туризъм

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пловдив - лидер в културния туризъм

mail16:12 | 26.10.2015прегледи 1992 коментарикоментари 0


Повече от три пъти са се увеличили посетителите на град Пловдив с цел културен туризъм сочи изследване на екип от учени на Пловдивски университет „Паисий Хилендарси“. Ръст в посетителите се наблюдава и според данни на НСИ за последните 3 години, които сочат стабилно покачване от 9% до 34%, което е с 10% над Европейските нива. С този резултат Пловдив се нарежда на първо място в страната по брой посетители с мотив културен туризъм. В същото време ръстът на туристите за първите 8 месеца на 2015-а година вече е над 6%, на фона на общия спад на туристическия поток в страната. Развитието на Пловдив като център на културния туризъм в страната се дължи както на неговите исторически и географски дадености, така и на иновативния за България подход при стратегическото планиране на туризма на Община Пловдив. През последните години ежегодно се извършват мащабни инвестиции в Стария град и на археологическите обекти. Градът е един от малкото  с дългосрочна стратегия за развитие на културата. Тя е разработена от община Пловдив в сътрудничество с екип на Пловдивския университет и с германските експерти  проф. д-р Оливър Шейт и д-р Патрик Фьол , които консултираха и Общинската фондация „Пловдив 2019” при подготовката на апликационните форми за Европейска столица на културата.Културната стратегия обхваща периода от 2014 г. до  2024 г. и формира основните културни политики на местно равнище, които поддържат висока степен на сътрудничество между местната власт и неправителствените организации, работещи в областта на културата. Новите подходи към културата я разглеждат като фактор за развитие на творческия потенциал на гражданите, средство за трансформация на средата (икономическа, социална, териториална, интелектуална и др.) и за постигане на по-високо качество на живот. Ролята на културните политики се насочват към развитие на нови публики и промени в градската среда. Анализът на събраните данни в междинния отчет на културната стратегия на Пловдив  недвусмислено сочи, че съвременното производство на култура има както пряк, така и косвен икономически принос и носи приходи, благодарение на високото качество на културните продукти и прилагането на добра маркетингова и комуникационна политика. Делът на добавената стойност на КТИ в Община Пловдив е от 3.45%, което нарежда града на второ място след столицата. В Европейски мащаб този показател се намира в горната граница на стойностите, които за повечето европейски картографирания са между 2%-4%.

Приоритет на администрацията е да запази тази положителната тенденция на растеж в сферата на туризма през следващите 4 години и да осигури устойчивост в периода след 2019 г. Очакванията са в самата 2019 - годината на Европейска столица на културата Пловдив да постигне рекорден брой чуждестранни туристи в новата история на България и от 800 000 хил. души през 2014 година, да се достигнат над 3 мил. души да посетят Пловдив  през 2019г.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg