EUR 1.9558
USD 1.8258
CHF 2.0456
GBP 2.3126
CNY 2.5162
you tube
mobile version

Плъховете се пристрастяват към бисквитки "Орео"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Плъховете се пристрастяват към бисквитки "Орео"

mail07:30 | 30.10.2013прегледи 1710 коментарикоментари 0


Все още непубликувано проучване на катедрата по психология на "Кънектикът Колидж" показва, че бисквитките "Орео" водят до пристрастяване като към кокаин при плъховете, пише Confectionery News.
Целта на изследването е била да установи потенциала за пристрастяване към храни с високо съдържание на мазнини и захар. Професорът по психология Джоузеф Шрьодер от колежа казва, че яденето на въпросните бисквитки активирало повече неврони в мозъка на плъховете, отколкото при взимането на наркотици и им действало като кокаин или морфин. "Резултатите от изследването ни потвърждават, че храните с високо съдържание на захар и мазнини стимулират мозъка по подобие на наркотиците и може да обясни защо някои хора просто не могат да устоят на тези храни, въпреки че са наясно, че са вредни", казва професорът.

От Mondelez International, производителят на бисквитките "Орео" отбелязаха, че понеже не са виждали резултатите от изследването и с тях никой не се е свързал, не могат да коментират нито методологията, нито изводите. "Държим да отбележим, че резултатите не трябва да бъдат свързани с бисквитките "Орео", защото те са били използвани като пример за неопределен "сладък продукт"", казаха от компанията. "Може да изглежда лесно да бележим храните като "добри" и "лоши", но в действителност храните са комплексни и хората трябва да се ядат разнообразни и балансирани продукти."

Учените, провели изследването, обясняват, че са избрали "Орео" не само защото са "любимата бисквита на Америка" и плъховете много я харесват, но и защото продукти с високо съдържание на мазнини и захар са сериозно насочени към общностите с по-нисък социално-икономически статус.

Изследване на Мичиганския Университет откри, че бонбоните М&Ms стимулират отделянето в мозъка на химикала енкефалин, който кара плъховете да се тъпчат с тях.

Книга на журналиста от New York Times Майкъл Мос, озаглавена "Сол, захар, мазнини" твърди, че хранителните компании умишлено блъскат продуктите си с много сол, захар и мазнини, за да карат потребителите да си купуват още и още.

От Кънектикът Колидж поясняват, че лабораторните плъхове са били сложени в лабиринти, които имали бисквитка "Орео" в единия край и оризов сладкиш в другия. Плъховете били много по-заинтересовани от бисквитките. "Те я разделят и първо изяждат средата", обяснява участник в проекта.

Изследователите сравнили резултатите с тези от по-ранно проучване, в което по подобен начин в единия край инжектирали на плъховете кокаин, а в другия – физиологичен разтвор. Плъховете прекарвали същото време при кокаина, което прекарвали при бисквитките "Орео".

Учените следели и протеина c-Fos, който маркира активирането на "центъра на удоволствието" в мозъка и установили, че бисквитките "Орео" активират повече неврони от кокаина и морфина.

"Това отговаря на поведенческите резултати и потвърждава хипотезата ни, че храните с много захар и мазнини водят до пристрастяване", каза Шрьодер.
Източник:Регал

 


Тагове: Oreo, плъхове
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg