АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
По - малко коли за бизнеса заради кризата
Кризата намали с около 50 на сто продажбите на нови автомобили в България и удари най-вече търговията с коли, купувани от бизнеса, коментират за БТА експерти в продажбата на автомобили.
Според брокерите цените са паднали с 20-25 на сто и ако някой си позволи да намали още, ще бъде на загуба.
В условията на криза редица страни предприеха до различни стимули за съживяване на автомобилния си пазар, с което постигнаха заявките да надвишат двойно първоначалните прогнози за продажби на автомобили.
Германия например осигури 5 милиарда евро от държавния бюджет за бонуси при покупка на нова и предаване за скрап на стара кола.
Според статистиката през септември в Европа са били закупени 1 388 136 нови автомобила, което е нарастване на продажбите с 6.3 на сто спрямо същия период на миналата година. Експертите посочват, че една от причините за това са правителствените програми за бонуси, давани при закупуване на нов автомобил и
връщане на стар, които действат в редица европейски страни. Тази мярка не се обсъжда у нас, защото в България няма автомобилно производство.
От Съюза на вносителите на автомобили в България информираха, че тази година у нас са закупени близо 46 хиляди нови автомобила. Очакванията на експертите са обаче нивата на продажби от 2007 г. да бъдат достигнати едва през 2011-2012 година.
Тенденцията за спад ще се запази до края на тази и началото на следващата година, смятат експертите в бранша, но отбелязват, че възстановяването на кредитите и лизинга от банките ще окаже помощ на потребителя и пазара, също както за големите европейски пазари това е изиграла правителствената помощ при смяна на нова със стара кола.
Следващите няколко месеца ще са особено важни за автомобилния пазар у нас, коментира за БТА Дилян Дичев, дилър на нови автомобили в град Плевен с десетгодишен опит в бранша. Той очаква от 2010 година пазарът да започне да излиза от кризата.
Според него в момента обаче няма признаци за оживление на търговията и близките два месеца ще се са много тежки.
Експертът смята, че в България стратегията за оцеляване на автомобилния пазар е намаляване на цените на автомобилите и тя по думите му е действаща.
Според Дилян Дичев клиентите искат все повече отстъпки, но цените няма как да слязат под себестойността. Последните месеци са почти без продажби - клиентите чакаха Пловдивския панаир, после автосалона "Партньори на колела"- Плевен, с надеждата цените да паднат още, но това няма как да се случи," посочи брокерът.
Дичев коментира, че кризата изисква да се оптимизират разходите на всяка фирма. В условията на свободен пазар конкуренцията е нужна, защото така оценяваш себе си. Правиш ли го ясно и точно, ще оцелееш, смята Дичев.
Tweet |
|