АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
По- малко българска козметика на европейския пазар
Няма съществен спад в експорта на българска козметика, но структурата на продажбите се е променила заради кризата, каза в интервю за агенция „Фокус” председателят на Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика (БНАЕМПК) Евгений Иванов.
Повече от 75 % от производството на козметични продукти у нас е предназначено за износ - основно към страните от бившата ОНД.
Като цяло има спад обаче в пласирането и предлагането на български козметични продукти на европейския пазар, което се компенсира с по-голям износ на изток. Европейските потребители са разглезени, а структурата на продажбите в европейските страни минава основно през големите вериги, а изискванията за влизане в тях са големи.
Напоследък предприятията произвеждат козметика на ишлеме на чужди търговски марки.
В условия на криза възможностите за продажби на изток се увеличават, защото българските производители предлагат оптимално съчетание между цена и качество на продукта. „Като цяло аз бих казал, че най-лошото от кризата в отрасъла вече е останало зад нас. Отрасълът е на 100 % частен и бизнесът бързо реагира на подобни ситуации. Ние имаме до известна степен опит в такъв срив на пазарите, който се получи 1997-98 г. – голямата азиатска криза на руските пазари. Тогава пък на много наши производители се предостави сериозен шанс, за да влязат и да увеличат пазарните си дялове на източните пазари”, обясни Евгений Иванов.
Tweet |
|