АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
По-високи приходи&печалба за Facebook
За седмо поредно тримесечие Facebook надминава
прогнозите за печалба и приходи, продължавайки да привлича още
приходи от реклами за мобилни устройства, тъй като повечето
потребители използват вече сайта през смартфоните си и други
преносими устройства, предаде Асошиейтед прес.
Най-голямата онлайн социална мрежа съобщи снощи, че
приходите й от реклами са скочили с 53 процента до 3,59 милиарда
долара за четвъртото тримесечие, като рекламите за мобилни
устройства представляват 69 процента от всички реклами. Този дял
нараства непрекъснато през всяко тримесечие от годината.
Потребителите на социалната мрежа също са се увеличили. В
края на годината активните потребители са били 1,39 милиарда
месечно, което е с 13 процента повече спрямо година по-рано.
Дневно общият брой потребители е 890 милиона или с 18 процента
повече. Месечно активните потребители, ползващи мобилни
устройства, са скочили с 26 процента до 1,19 милиарда.
Фейсбук, който навършва 11 години тази година, започна да
предлага реклама за мобилни устройства през 2012 година, точно
когато започна да търгува акциите си публично. Фейсбук разшири
дейността си с видео реклами, които са много печеливши, а
миналата година пусна отново Атлас (Atlas) - инструмент, който
позволява на занимаващите се с маркетинг по-добре да подбират
евентуалните си клиенти през устройства, платформи и издатели и
да измерват колко добре работи дадена реклама.
Компанията все още е далеч след Гугъл (Google) на дигиталния
пазар за реклами. През 2014 година делът на Фейсбук на този
пазар е 8 процента спрямо 31 процента на Гугъл, отбелязва
компанията иМаркетър (eMarketer).
След изплащането на преференциални дивиденти Фейсбук отчита
печалба от 696 милиона долара за последното тримесечие или 25
цента на акция спрямо 520 милиона долара или 20 цента на акция
за същия период предходната година.
Коригираната печалба възлиза на 54 цента на акция, а
анализаторите очакваха средно 49 цента, според ФактСет
(FactSet).
Приходите са нараснали до 3,85 милиарда долара спрямо 2,59
милиарда долара предходната година . Анализаторите очакваха
приходи от 3,78 милиарда долара.
За цялата минала година Фейсбук отчита печалба от 2,9
милиарда долара спрямо 1,5 милиарда долара предходната година,
уточни ДПА.
Tweet |
|