АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
По-добри продажби на Карлсберг в Из. Европа
Органичният нетен ръст на приходите на Карлсберг Груп през първото тримесечие на 2019 г. е 6,7%, показа публикуваният отчет на датската бирена компания, която в България е собственик на Карлсберг България АД с пивоварните Шуменско пиво и Пиринско пиво. Отчетеният нетен ръст на приходите е 9,3% до 13,9 млрд. датски крони (1.87 млрд. евро). За същия период в региона на Западна Европа (където попада и България) нетните приходи бележат органичен растеж от 2,4% в резултат на 1% ръст на цена/микс и на органичния ръст на обема с 1,6%. Увеличението на обемите е най-голямо в България, Германия, Дания, Норвегия, Полша, Франция и Хърватия.
По-ниският процент на растежа в Западния регион спрямо Източна Европа, където той е 5,1%, се дължи на силен старт, но по-слабо търсене в края на това тримесечието спрямо миналата година, заради изместването на Великден в края на април. През 2018 г. големият християнски празник беше в началото на месеца и продажбите на бира за празника се реализираха в края на март.
В България през 2018 г. компанията отбеляза поредна успешна година, с ръстове на пазарния си дял - както в обем (+3,5% спрямо 2017 г.), така и в стойност (+3,8% спрямо 2017 г.) на фона на слабо стагниращ общ бирен пазар. Цялостните капиталови инвестиции на Карлсберг България за 2018 г. достигат близо 17 млн. лв. Сред местните марки на компанията е лидерът в бранша – Пиринско, както и един от двигателите на сегмента на националните брандове – Шуменско. За постиженията си през изминалите 12 месеца Карлсберг България бе обявена за „Компания на годината“ на Карлсберг Груп.
Tweet |
|