EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Повишени са цените на модните стоки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Повишени са цените на модните стоки

mail09:05 | 26.01.2024прегледи 695 коментарикоментари 0


Въпреки че инфлацията забави своя ход в края на 2022-а год., нивата ѝ през 2023-а година все още надвишаваха в известна степен нормалните стойности. 79% от потребителите според проучване на GLAMI.bg споделят, че са отчели нарастване на цените на модни стоки. Добрата новина е, че според мнозинството, 41%, повишението не е драстично.

Съвкупността от инфлация, непредвидима политическа и икономическа обстановка у нас, както и редица други макрофактори с влияние върху индивидуалния начин на живот, явно се е отразила значително на потребителските навици.  44% от анкетираните българи споделят, че отделят по-малко средства за дрехи и обувки отколкото преди. На уточняващ въпрос с няколко възможни опции как се постига това, отговорът с 52% дял е, че хората купуват по-малко и само необходими модни артикули. Други предпочитани подходи са пазаруването само на намалени продукти и определянето на стриктен бюджет.

В тази връзка 59% от участниците казват, че обичайната им практика е именно избирането на намалени продукти. Промоциите не са фактор за само 12% от анкетираните, а по отношение на бюджета - оказва се, че средно на месец българите отделят между 200 и 400 лв. за дрехи и обувки (30% от отговорите).

Резултатите от проучването сочат, че 71% от потребителите избират да пазаруват предимно онлайн. 22% от анкетираните споделят, че разпределят усилията си в съотношение 50/50 между дигиталното и физическото модно пазаруване. . Актуалните данни са почти идентични на тези, които излизат на преден план през 2022-а год.

Очевидно онлайн търсенето на находки се затвърждава като устойчив клиентски навик и това е вследствие на няколко основополагащи удобства. Трите най-важни причини, които анкетираните посочват като предимства пред физическите магазини, са: по-голям избор на брандове и стилове, пестене на време и по-ниски цени. На следващите позиции се нареждат възможността да филтрират това, от което се нуждаят, избягването на пренаселените магазини, възможността за сравнение на оферти и промокодовете, които, както знаем, са приложими предимно онлайн. 62% предпочитат пробването у дома и връщането обратно на продукти при необходимост.

Извън сравнението между онлайн и офлайн средата, потребителите заявяват, че най-важното съображение по време на интернет пазаруването е доброто съотношение между цена и качество (45%). Други фактори, които оказват влияние, са дали любимите брандове са пуснали разпродажба, безплатна ли е доставката до вкъщи и дали има възможност за плащане при получаване на пратката. Последното е свързано с това, че българите все още остават привърженици на плащането при доставка – 75% отговарят, че залагат на този метод пред онлайн плащането.

Резултатите от проучването затвърждават някои непроменени през последните години навици и нагласи, но са показателни и за това, че потребителите у нас не се стремят към излишно потребителско разточителство и импулсивно пазаруване. Това се дължи освен на финансовите и икономическите предизвикателства, така      и на факта, че все повече хора както у нас, така и в Европа, избират да следват разумен подход при търсене на находки.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg