EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Подемът на китайските авиокомпании

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Подемът на китайските авиокомпании

mail11:57 | 13.08.2024прегледи 569 коментарикоментари 0


Китайски авиолинии печелят пазарен дял при международните маршрути, тъй като чуждестранните авиокомпании се сблъскват с трудности на фона на слабото търсене на пътувания в Китай, все по-високите разходи и по-голямата продължителност на полетите заради необходимостта да се избягва руското въздушно пространство, предаде Ройтерс.

Чуждестранни авиолинии начело с "Бритиш еъруейз" (British Airways) и австралийския превозвач "Куонтас еъруейз" (Qantas Airways) отменят услуги или не възобновяват полети до Китай след пандемията, докато китайските авиолинии разширяват операциите си в чужбина.

Делът на международните полети от и до Китай, обслужвани от местни авиопревозвачи, е по-висок, отколкото преди пандемията, което води до отлив на чуждестранни компании. 

"Бритиш еъруейз" обяви вчера, че ще преустанови полетите си от Лондон до Пекин за една година от края на октомври по търговски причини и миналия месец спря един от двата си дневни полета Лондон-Хонконг за същия период.

От началото на руската инвазия в Украйна през 2022 г. китайски авиопревозвачи продължават да скъсяват маршрутите за Европа и Северна Америка, летейки над обширното руско въздушно пространство.

За сметка на това авиолиниите от Европа, САЩ и други страни получиха забрана да летят над руско въздушно пространство от Москва или от собствените им правителства, или сами решиха да не летят над Русия от съображения за сигурност.

Това е дало преимущество по отношение на разходите за китайските компании и им е позволило да придобият по-голям дял на международния пазар в момент, в който ожесточената конкуренция по вътрешните маршрути засилва натиска върху цените на билетите и доходността. 

Полетът на "Бритиш еъруейз" Пекин-Лондон, изпълняван 4 пъти седмично, отнема около 2-2,5 часа повече, отколкото всекидневният полет по същия маршрут на китайския превозвач "Чайна Саутърн" (China Southern), пуснат миналата година, според системата за проследяване на полети "Флайтрадар24" (Flightradar24). Британският превозвач ще продължи обаче да изпълнява дневните си полети Лондон-Шанхай.

"Върджин атлантик" (Virgin Atlantic) обяви миналия месец, че ще спре полетите по маршрута Лондон-Шанхай за неопределено време от края на октомври заради по-голямата продължителност на полетите.

"Бритиш еъруейз" и "Върджин атлантик" запазват ценните слотове за кацане и излитане на лондонското летище "Хийтроу" за други маршрути, които могат да са по-доходоносни.

"Куонтас еъруейз" изтъкна като причина за спирането на полетите Сидни – Шанхай през юли полупразните самолети и слабото търсене на пътувания до Китай, докато азиатският авиопревозвач "Роял Бруней еърлайнс" (Royal Brunei Airlines) посочи "пазарните условия" като причина за спирането на полетите до Пекин, изпълнявани два пъти седмично, от октомври.

Китайски авиолинии, включително "Чайна Саутърн" (China Southern), "Чайна Ийстърн" (China Eastern), "Еър Чайна" (Air China), са осъществили през юли 90 на сто от извършените международни полети през същия месец на 2019 г., сочат данните на "Съриъм" (Cirium), анализирани от Ройтерс.

Чуждестранните превозвачи са обслужили едва 60 на сто от предпандемичното ниво на полетите.

Ситуацията обаче е различна в Близкия изток, където Китай разширява връзките си. "Емирейтс" (Emirates), например, са възстановили напълно капацитета си  от Дубай за Китай, "Кувейт еъруейз" (Kuwait Airways) са увеличили полетите си, а бахрейнският превозвач "Гълф еър" (Gulf Air) е започнал през май полети за първи път до два китайски града.

Китайският международен трафик нарасна след вдигането на свързаните с пандемията ограничения от началото на 2023 г., но се възстановява по-бавно, отколкото в други страни заради нестабилната икономика и фокуса към вътрешни пътувания. 

През юли, например, полетите от Китай са били с 23 на сто по-малко, отколкото през същия месец на 2019 г., сочат данните на "Съриъм".


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg