EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Подобрение на потребителските нагласи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Подобрение на потребителските нагласи

mail11:57 | 06.11.2020прегледи 526 коментарикоментари 0


Потребителските нагласи се подобряват слабо през октомври спрямо три месеца по-рано благодарение на повишено доверие сред градското население, показват резултати от последното тримесечно проучване на Националния статистически институт (НСИ).

През октомври 2020-а година общият показател на потребителското доверие в България нарастват с 0,8 пункта спрямо юли, когато с повиши с 3,3 пункта. Повишението се дължи изцяло на нарастване на доверието сред градското население на страната.

Това представлява подобрение на потребителските нагласи за второ поредно тримесечие след рязкото влошаване през пролетта по време на първоначалния шок, провокиран от коронавирусната пандемия.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца бележи през октомври леко подобрение, в резултат на което балансовият показател се покачва с 3,6 пункта. Очакванията на живеещите в градовете са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано, отчита последното проучване на НСИ.

Потребителите в нашата страна продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани при предходното наблюдение през юли, като по-слабо изразени са и инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца.

Нараства обаче песимизмът по отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания.

През октомври по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял леко намалява в сравнение с юли. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола“, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

Трябва да се има предвид, че показателят "доверие на потребителите" на НСИ представлява средно аритметично на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на финансовото състояние на домакинствата, на общата икономическа ситуация в страната и на спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg