EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

Подписан договор за жп участък Септември-Пловдив

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Подписан договор за жп участък Септември-Пловдив

mail15:10 | 05.07.2011прегледи 499 коментарикоментари 0


В София бяха подписани договорите с избраните изпълнители-Консорциум”Свителски – РВП Кьоне”; ДЗЗД „Ай Джи Ей железопътна инфраструктура Консорциум”; „Порр Бау” АД, за възлагане на обществена поръчка с предмет „Модернизация на железопътния участък Септември- Пловдив”.
След подписване на договора с избраните изпълнители, се предвижда той да бъде реализиран в рамките на три години. След осъществяването му ще се постигнат по-голяма комфортност и сигурност за пътниците, както и скорости от порядъка на 130/160 км/ч.
Договорът за модернизация на железопътния участък Септември - Пловдив е на обща стойност 157 860 835.75 лева без включен ДДС по позиции:
ЛОТ 1 (Септември - Пазарджик) – на стойност 57 083 580. 24 лева без ДДС.
ЛОТ 2 (Пазарджик - Стамболийски) – на стойност 49 842 820.26 лева без ДДС.
ЛОТ 3 (Стамболийски - Пловдив) – на стойност 50 934 435.25 лева без ДДС.

Припомняме, че:

С решение № 44/29.10.2010 г. на генералния директор на ДП НКЖИ е открита процедура за обществена поръчка по ЗОП - „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив – част от Транс-европейската железопътна мрежа”, по време на която са закупени 99 броя документации за участие. В закоустановения срок са подадени 19 оферти за участие, които бяха отворени на 08.02.2011 г. С решение № 14/09.05.2011 г. на генералния директор на ДП НКЖИ, бяха обявени резултатите за класиране на участниците и обявяване на изпълнител на обществената поръчка.
Модернизацията на железопътния участък Септември - Пловдив е част от Транс европейската железопътна мрежа и се обуславя от необходимостта железопътната линия да бъде приведена в съответствия с изискванията към Транс-европейските железопътни линии и като част от тях, да отговаря на изискванията за оперативна съвместимост на железопътната инфраструктура. Постигането на тази оперативна съвместимост, както и скорост от 160 км/ч е основна цел на проекта.
Поръчката обхваща проектиране на строителните работи и тяхното изпълнение за всяка обособена позиция.
•Железопътната линия Септември – Пловдив е част от TINA мрежата и Пан-европейски транспортен коридор VІІІ. Съществуващата двойно електрифицирана железопътна линия Септември – Пловдив е с обща дължина 53 км.
•Изискването за строителството на жп линии, по които ще се развива висока скорост на влаковете, ще премахне всички съществуващи жп прелези по линията и пресичането на линията с автомобилните пътища ще става чрез надлези или тунели.
•Проектът ще бъде финансиран от Кохезионен фонд на ЕС по Приоритетна ос 1 на Оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 г.
•На 29.06.2011 г., на свое заседание Министерски съвет разреши на Управляващия орган по ОП "Транспорт", да подпише договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на НКЖИ. Средствата в размер до 200 млн. лв. са за стартиране на проекта "Модернизация на железопътния участък Септември-Пловдив ". С отпускането на безвъзмездна финансова помощ, НКЖИ ще постигне 90% договорени средства от разполагаемия бюджет за развитие на жп транспорта по Приоритетна ос 1.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1761