EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Познават ли келнерите менюто?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Познават ли келнерите менюто?

mail15:02 | 04.07.2016прегледи 880 коментарикоментари 0


 Ако някой ви зададе въпроса кое е първото нещо, което трябва да знае един сервитьор, със сигурност ще споменете детайлното познаване на менюто – имената на ястията, техните съставки, вкуса, съчетаемостта… Ако не ги знае, всичко останало губи смисъла си. Щом като сервитьорът не познава добре менюто, той не може да помогне на госта да направи избора си, не може да продаде нищо допълнително, нито да увеличи приходите на заведението, така че перфектното познаване на стандартите за обслужване с нищо няма да му помогне.

 Затова първостепенна задача на всеки мениджър на заведение е да успее да накара сервитьорите да изучат идеално менюто, така че не само да умеят да работят с него, но и да го правят на подсъзнателно ниво.

 Всичко е въпрос на обучение. Разбира се, най-добре би било, ако имате възможност да наемете подходящи консултанти, които бързо и компетентно ще решат проблема. Но тъй като работим в реални условия, а не в идеални и сме наясно, че не всеки може да инвестира в началото на сезона в подобно обучение, ви предлагаме съветите на професионалисти, които стъпка по стъпка ще ви научат как да обучите персонала и какво да изисквате от него.

 И така, ето какво трябва да знаете, преди да организирате вътрешен трейнинг за персонала си.

 1. Въведение, приветствие

Продължителност: 10–15 минути

 Започнете трейнинга, като разкажете на служителите си какви са целите му, кои са основните задачи, които той трябва да реши и какви са очакванията ви. От самото начало определете какви са правилата, като започнете с това как да се обръщат един към друг членовете на екипа и завършите с изискванията за използване на мобилните им устройства. Това ще ви помогне да регламентирате цялото обучение.

 2.  Запознанство. Упражнание «Здравейте»

 Продължителност: 5 минути

 Тъй като имате нови членове на екипа, първо всички трябва да се запознаят. Не е необходимо запознанството да е официално и хората да разказват подробности за себе си, тъй като обикновено това се възприема като формален подход и не ангажира участниците.

 Вместо това им предложете да измислят някакво приветствие – дума или движение. Всеки си го измисля, без да го споделя с останалите, но когато дойде реда му, го демонстрира на колегите си. Това може да е ръкостискане, поклон, потупване по рамото, подскок, ръкопляскане и пр.

 Попитайте, кой иска да започне упражнението. Доброволецът трябва да каже на съседа си : „Здрасти, аз съм …“ и да завърши с измисленото от него движение. 

 Следващият участник се запознава със съседа си, повтаря движението на колегата си и добавя собствено. 

 Така, всеки следващ участник повтаря всички предишни движения и добавя своето. Подсказването не е забранено! Последният трябва да повтори всички движения на колегите си, което обикновено предизвиква бурен смях. 

 3. Запознаваме се с менюто. Теория

 Продължителност: максимум 10-15 минути

Необходими материали: разпечатка на менюто за всеки участник на трейнинга.

 Разкажете на участниците в трейнинга за кухнята на заведението, разгледайте основните раздели на менюто, покажете кои ястия се поръчват най-често от клиентите и кои – най-рядко.

 Предложете проста схема за работа с менюто: например, да се разделят ястията на защищащи и леки, след това на основни, предястия, салати, супи и пр.

 Разкажете, че понякога гостите, които идват в ресторанта, нямат ясна представа какво точно ще си поръчат, но имат определено изискване: да се нахранят, да хапнат леко или просто да прекарат добре времето си на чаша вино, бира или кафе.Задачата на сервитьора е да „преведе“ съответното желание и ли с други думи да помогне на госта да формулира желанието си и да му намери подходящ еквивалент в менюто.  

 За да стане това, можете да използвате „фуния на въпросите“, които ще помогнат на госта да формулират желанието си. „Фунията“ е движение от по-голямото към по-малкото, постепенно уточняване на изискванията. Например, сервитьорът може да попита госта дали иска да вечеря или само ще поръча някаква напитка.

 Ако предположим, че иска да вечеря, следва уточняващ въпрос: дали иска лека вечеря или хранително ястие. Ако иска леко да похапне, може да уточни какъв вид салата предпочита – с месо, пилешко, вегетарианска, или предястие. След това може да предложи на госта именно онези ястия, които отговарят най-добре на желанията му./източник: TheExperts

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg