АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Поколението Z води здравословен живот



Според проучване сред младите потребители се забелязва ясна тенденция към здравословен начин на живот, информира ТАСС. Потребителите от поколение Z (родените след 1996 г.) значително по-рядко купуват тютюневи изделия и алкохол и предпочитат плодовете и зеленчуците пред месото - за разлика от по-старото поколение. Такива изводи прави проучване на платежната услуга Skrepka в Русия, предава БГНЕС.
"Алкохолът и тютюневите изделия са 1,6 пъти по-малко вероятно да бъдат открити сред покупките на поколението Z. Като цяло интересът към алкохола забележимо е намалял сред всички поколения потребители след периода на самоизолация заради коронавируса, потребителите са се ориентирали към консумация на леки алкохолни напитки като бира и сайдер", се посочва в изследването.
Също така, представителите на поколението Z показва 29% по-голяма склонност от предходните поколения ( например поколението X), да купуват зеленчуци и плодове и с 27% по-рядко месо.
„Поколението Z и по-късните „милениуми” имат собствени характеристики по отношение на моделите на потребление. Младите хора под 30 години са по-икономични и обръщат повече внимание на екологичността на продуктите. Това са общи тенденции, присъщи на световния пазар: най-младите предпочитат здравословен начин на живот, отговорно потребление и имат екологично мислене, което пряко влияе върху избора на марки и продукти, които купуват", коментира Алексей Шумилин, изпълнителен директор на платежната услуга Skrepka.
Tweet |
|