АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Покупателната сила на германците
Покупателната сила на германците е на равнището от преди 20 години, сочи изследване на Института за германска икономика в Кьолн, цитирано от Франс прес. Между 1991 и 2011 година цените са се повишили с 43 процента, а нетните заплати в западната част на страната - с 45 процента.
За последните две десетилетия обаче работното време, необходимо за покупката на стоки от отделните групи, се е изменило по различен начин, допълват германски издания. Сега една бутилка бира "струва" средно три минути в офиса - токова, колкото и през 1991 година. За килограм свински пържоли вече трябва да се работи половин час, което с 6 минути по-малко. Текстилните стоки и облеклото са се оскъпили значително по-слабо спрямо другите стоки за всекидневна употреба, посочва институтът.
Времето за "изработване" на дамските обувки е намаляло с 45 минути, а на мъжките костюми - дори с над 5 часа. Според изчисленията на експертите обаче днес трябва да се работи значително повече за бензин - през 2011 година зареждане на резервоара "струва" два часа повече работа спрямо началото на 90-те години.
Tweet |
|