EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Покупките на черен петък по-ограничени

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Покупките на черен петък по-ограничени

mail17:05 | 06.12.2021прегледи 696 коментарикоментари 0


Според статистика на дружеството за потребителско кредитиране УниКредит Кънсюмър Файненсинг компютрите, телевизорите и мобилните телефони са били най-търсените стоки на Черния петък тази година, съобщава банката.

Общият дял на тези три стоки от всички продажби на Черния петък, който бе в края на ноември, е 62 на сто. Веднага след тях се нареждат пералните и сушилните, следвани от климатичната и отоплителна техника.

Потвърждават се прогнозите на дружеството за ръст в онлайн пазаруването спрямо резултатите от предходната година. Тенденцията в клиентското поведение е напълно очаквана. Хората се стремят да пестят повече време и предпочитат да закупят предпочитаните стоки бързо и лесно, с няколко клика. Според статистиката от миналата година 52 на сто от заявките в деня на Черния петък са били онлайн, докато тази година има ръст с 10 процентни пункта до 62 на сто. Отделно, данните от проучването отчитат и стабилни нива по време на уикенда.

Настоящата ситуация прави потребителите по-предпазливи. Те ограничават някои разходи и пазаруват по-премислено и устойчиво. Данните от деня на Черния петък за 2021 година показват спад в общия брой подадени заявки с 16 на сто спрямо същия период на миналата година, но се наблюдава сериозно увеличение в средната стойност на единичната покупка.

И тази година делът на жените, участвали в пазаруването, продължава да нараства, като се отчита повишение с 3 на сто на сто спрямо 2020 г. Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29-39 години, като се наблюдава лек спад - с 2 на сто спрямо 2020 г. По-голямата част от клиентите, попадащи във възрастовата група 39-50 години, предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори, за разлика от тези на възраст между 29 и 39 години, при които преобладава онлайн пазаруването.

Експертите наблюдават промяна в клиентското поведение и спрямо потребителското кредитиране. Онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите на фона на намалени обеми през физическите обекти или клонове. Наблюдава се известен спад в заявките през отчетния период спрямо данните от предходната година. Въпреки това тенденцията е потреблението да бъде стабилно с все по-голям превес на онлайн продажбите. Очаква се по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, а клиентският фокус да се запази в сферата на електрониката.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg