АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пореден спад на потребителското доверие в Германия
Германското потребителско доверие е спаднало за четвърти пореден месец заради опасения за покачването на безработицата, сочи публикуваното днес икономическо изследване на нюрнбергския Институт за пазарни проучвания GfK, предаде ДПА.
Институтът съобщи, че изпреварващият му индекс, който следи потребителското доверие в страната, е спаднал повече от очакваното до 3,2 пункта за февруари, след като за януари се е увеличил до коригираното равнище от 3,4 пункта.
Опасенията от по-голяма безработицата и отслабване на икономическото възстановяване на страната са изиграли основна роля за отчетения спад на потребителското доверие, отбелязва институтът при публикуването на изследването.
Когато става дума за потреблението, то 2010 г. вероятно ще бъде по-трудна година от 2009 година, предупреждават представители на институтът.
Анализатори очакваха индексът да нарасне до 3,3 пункта за следващия месец.
Изследването на GfK, което обхваща 2000 германски домакинства, бе публикувано на фона на икономическата несигурност след рецесията, която обхвана Германия през
последните 12 месеца.
Tweet |
|