EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Поредни преговори за БДЖ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Поредни преговори за БДЖ

mail10:40 | 07.12.2011прегледи 392 коментарикоментари 0


В 11 ч. днес трябва да започнат преговори между протестиращите железничари и ръководството на БДЖ. Този път в тях ще участва и главният секретар на Министерството на транспорта Иван Марков. Той ще е гарант, че споразумението ще се изпълни. Ще бъдат разгледани текстовете, които доведоха до разрив в преговорите в неделя. Засега е ясно, че ще се обсъждат промени в Колективния трудов договор от 2009 г. От БДЖ искат да се намалят част от синдикалните привилегии и от 1 юни догодина да се въведе бонусна система за заплащане. До тогава трябва да се запазят допълнителните ставки за нощен труд и изминати километри. Синдикатите ще поискат да се преразгледа и решението от зимното разписание да отпаднат 138 влака, заради икономии. Транспортният министър беше категоричен, че държавата няма да налива още средства в дружеството. За днес е насрочено и първото заседание на Софийския градски съд по исковете на БДЖ за законността на стачката в железницата, която започна на 24 ноември. Втора седмица продължава ефективната стачка на железничарите. Тя ще продължи, докато не се подпише споразумение, категорични са от синдикатите в БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура". И днес в 8 ч. страната остана без влакове.
Не е истина това, че обща цел е БДЖ да се доведе до фалит и да се продаде после евтино, заяви по Нова телевизия транспортният министър Ивайло Московски. Технически дружеството е във фалит от гледна точка на финансовото му състояние, посочи той. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията даде да се разбере, че няма да има отстъпление от мерките за изваждане на дружеството от състоянието, в което е. Категорично отпада вариантът с допълнителните 40 млн. от подписаното споразумение със синдикатите от бившия транспортен министър Александър Цветков. Това не е изпълнимо и няма да стане, категоричен е Московски. Той допълни, че има чисто технически елементи, по които трябва да се уточнят нещата. "Държавата няма да налива пари в БДЖ, без да види реални реформи", подчерта транспортният министър. На въпрос, ако днес не се разберат със синдикатите, утре ще има ли БДЖ, Московски отговори, че това е доста абстрактно. Влаковете все пак вървят, защото има държавна субсидия. Моментът, в който всички влакове в страната ще спрат, е моментът, в който кредиторите влязат в процедура на изискуемост на техните кредити и тогава идват и запорират активите, обясни Ивайло Московски. За бонусите в БДЖ, транспортният министър каза, че това зависи от това как служителите си изпълняват задълженията. "Тези, които работят по-качествено и съвестно ще получават повече. Идеята е създаване на фонд, съставен от вътрешно преразпределение на тези допълнителни социални ангажименти, които си имат към синдикатите, тоест да не се дават парите пропорционално на всички, а да се вдават спрямо заслугите на хората. Затова се предвижда от средата на следващата година да влезе такава бонусна система, изработена от БДЖ и от синдикатите", заяви Московски.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg