АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Поръчките на храна за дома & офиса се удвоиха
Поръчките на храна за вкъщи и офиса в България са се удвоили само за година, сочат данни на BG Menu. Между 60 и 70% от тях се правят в София, но интересът към този тип услуга се увеличава и в другите големи градове. Средната стойност на поръчка за столицата за 2014 година е 34 лева, като през декември достига до 36-37 лева заради коледните партита. В същото време средната стойност на поръчките за страната е 14,5 лева. Разликата се обяснява с това, че освен “бърза храна” софиянци имат афинитет към по-висок клас ресторанти.
Най-масовите поръчки за България са на пица и китайска кухня. Фаст фууд се поръчва средно 4 пъти на месец и е категорията с най-сериозен ръст, докато висок клас храна – 2 пъти.
“Пазарът се развива много бързо и интересът на потребителите е все по-голям. Основните причини за това са свързани с динамичния начин на живот в големите градове – хората са заети и нямат много свободно време, обикновено всички членове на семейството работят. Освен това търсят разнообразие. Съответно поръчката на храна е много удобно и бързо решение, което ни предлага достъп до различни варианти”, обяснява Владимир Давчев, основател на BG Menu.
Броят на хората, които поръчват храна, също се е увеличил през 2014 година (25%), като от компанията отчитат 50% ръст на активните потребители за същия период. Обикновено те са на възраст между 25 и 55 години, с постоянна работа и висока степен на заетост, технически грамотни. 8% от клиентите са чужденци. През последната година обаче ясно се отграничава и групата на търсещите изгодни оферти и намаления.
Хората все по-ясно си дават сметка, че поръчката за вкъщи или офиса може да им спести не само време, но и пари. Тук изборът е доста по-рационален и се избягва спонтанността на поръчките в заведенията. Освен това можете да комбинирате с налични напитки или друга храна.
През 2014 година е отчетлива и тенденцията за увеличаване на поръчките на храна за вечеря. Променят се и предпочитанията на потребителите към определен тип кухня.
Ако допреди две години сушито беше хита в премиум сегмента, сега то е изместено от гурме бургерите. За месец се доставят между 8000 и 9000 от тях, като 70% от поръчките са направени от мъже.
С все повече фенове се сдобиват и индийската и турската кухня, които държат съответно около 5% и 4% от всички поръчки за миналата година. Традиционно хит са и поръчките на торти, на които се падат около 9% от всички доставки. Сладките изкушения са определено приоритет за дамите, като 80% процента от поръчките се правят от жени. Тортите заедно с баниците с късмети са сред хитовите поръчки в последните дни преди Коледа, заради офис партитата.
Прогнозата е ръстът на пазара да продължи и през 2015 година, като тенденцията ще е валидна не само за България, но и за Балканите като цяло. В началото на 2014 година компанията придоби първия доставчик на храна в Румъния - Quicky.ro и водещото приложение за поръчки на храна онлайн - Oliviera.ro и оперира успешно под бранда HelloHungry. За изминалата година компанията е постигнала средно 600% ръст на всички пазари, на които оперира и прави сериозна заявка не само да бъде лидер в България и Румъния, но и да навлезе в други държави в региона.
Tweet |
|