EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Потребители и стандарти без значение за BG фирмите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Потребители и стандарти без значение за BG фирмите

mail15:37 | 12.10.2009прегледи 590 коментарикоментари 0


Българските фирми не познават и не прилагат, особено на национално ниво, стандартите за качество на предлаганите от тях услуги и продукти, заяви Невена Коларова - отговорник по качеството в Българския институт за
стандартизация. Според нея производителите у нас се сертифицират единствено когато им се налага - например, когато участват в обществени поръчки или когато "излизат" на чуждия пазар. Според Коларова това се дължи на липсата на контролен орган, който да следи стандартизацията у нас, която е с доброволен характер.
От института изразиха съмнение, че скоро ще бъде изготвен стандарт за киселото мляко и сиренето. В момента работните групи с експерти от различни организации, които обсъждат стандарта за продуктите, са готови със свои проекти, но все още не са постигнали консенсус.
В същото време в България не се изследва и достатъчно потребителското поведение, което може да бъде добра източник и основа за вземане на решения, каза европейският комисар по защита на потребителите Меглена Кунева по време на кръгла маса за правата на потребителите на ютилити услуги, предаде репортер на Агенция „Фокус”.
Европейските потребители са недоволни от услугите в сферата на електроенергия, банковите услуги и градския транспорт, сочат данните от индекса за изследване на европейските пазарите на дребно, въведен от комисар Кунева. Основната част от оплакванията са от енергийния сектор.
В комисията са постъпили 55 000 оплаквания само в областта на енергетиката. Само 7 % от европейците са сменили доставчика си на енергия за последните две години. Над 55 млн. потребители са направили оплакване от търговец на услуги в ЕС, а това е 10 % от населението на ЕС – една средно голяма държава в рамките на ЕС. Очевидно има проблем, за решаването на който трябва да се реши, каза Кунева. Според Кунева основно липсва яснотата и прозрачността на сметките.
Сметките за ток трябва да са точни и ясни, да позволяват на потребителите да направят избор, за да могат да сменят доставчиците, ако не са доволни, обясни Кунева, Потребителите трябва да имат за различни възможности за отчитане на ползваната от тях услуга, като в сметката да има достатъчно ниво на информация.
Кунева припомни, че заедно с еврокомисаря Андрис Пиебалгс бе одобрен модел на стандартизирани сметки за ток и газ за цяла Европа. Моделът на сметка трябва да предлага еднаква информация на гражданите в 27-те страни, основавайки се на най-добрите образци в общността.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg