АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Потребителите искат платежни карти без такси
На фона на пазарните тенденции за повишаване на таксите при финансовите операции, особено на място, потребителите искат платежните им инструменти да са освободени от такси. Проучване на EasyPay сред 634 анкетирани показва, че за 45% от хората най-важният показател за избор на платежна карта е липсата на такси. На второ място потребителите искат картата да е безконтактна, да не ходят в офис за заявка и съответно – получаване, на трето – да се издава бързо.
Нагласите всичко да се случва за кратко време и дистанционно са отражение на новата реалност, в която все повече сме принудени да получаваме стоки и услуги от разстояние. Резултатите показват, че потреблението на платежни карти за разплащане онлайн е все още е слабо – само 9% от хората ги използват за покупка на стоки и услуги. Прави впечатление обаче, че 52% от участниците най-често използват картите си за плащания на ПОС, а 21% от тях са над 60-годишна възраст.
Едва 9% заявяват, че използват карта за покупки в Интернет.
Пазаруването на стоки е основна операция, която потребителите извършват с карта (40%). На следващи позиции се нареждат онези, които използват картата, за да заплащат битовите си сметки онлайн (26%) и онези, които правят плащания на курсове, абонаменти и др. от този вид (13%).
Данните от проведеното проучване също така показват, че 53% от анкетираните използват дебитната карта за теглене на суми в брой, а плащанията на ПОС терминал съставляват 34%.
Най-голяма популярност като масов финансов продукт имат дебитните карти (31%), следвани от разплащателните сметки (23%), кредитни карти (15%), депозити (11%) и потребителски кредити (11%).
Tweet |
|