АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Потребителите не искат масови стоки
Потребителите все повече предпочитат сами да създават предметите в дома си и производителите обръщат внимание на тази тенденция, съобщава ДПА. Сега на мода са индивидуализираните продукти, а масовото производство изглежда е остаряло като тенденция, посочват специалисти.
Модерните потребители създават свой собствен стил, без да следват диктата на водещите търговци на дребно или дори на бутиците от висока класа. Все повече хора отхвърлят масовите стоки - независимо дали става дума за рафт за книги от верига магазини за лайфстайл, маратонки от спортен магазин или тениска от универсалния магазин - и се разграничават от приятелите и колегите си, създавайки
сами предметите, които използват във всекидневието си. "За потребителя на бъдещето покупката на силно индивидуализирани стоки ще бъде нещо толкова нормално, колкото онлайн пазаруването като цяло", отбелязва професор Доминик Валхер от техническия колеж в Залцбург.
Автомобилостроителните компании са сред първите, осъзнали, че клиентите им искат да бъдат различни и предлагат широка гама аксесоари и екстри, както и множество цветови възможности, което вече отдавна е част от пазара. Колите вече рядко са напълно еднакви.
Обувки? По-рано обувки се купуваха от спортните аутлети. "Сега обаче можете сами да изберете от сайта на производителя подметката и горната част, да сложите ярко зелени връзки на светлооранжеви маратонки според вкуса си", отбелязва представител на компания за търговия на дребно. Шитите по поръчка костюми, ризи, бельо, обувки по-рано бяха запазени за елита, но вече се отчита силно увеличаване на производителите, предлагащи стоки по индивидуалния размер на обикновените мъже и жени. Все повече потребители, при това не само млади хора, превръщат всекидневни предмети в начин да изразят себе си и да се отличат от социалното си обкръжение.
Tweet |
|