АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Потребителите недоволни от всичко
През изминалата година най-много потребители са се оплакали от туристически пътувания, от мобилните оператори и от сключени промоционални договори. Това заяви Богомил Николов от „Активни потребители" в следобедния блок на Дарик. Той уточни, че за разлика от минали години, по празниците е имало по-малко оплаквания от некачествени храни или такива с изтекъл срок на годност. Николов посъветва да не се пазарува импулсивно и припомни, че при пазаруване от разстояние всеки има право да върне закупената стока в седем дневен срок.
Експертът припомни, че бяха приети промени в Закона за електронните съобщения, с които всеки потребител може да се откаже от договор с мобилен оператор в рамките на седем дни от неговото сключване. „Това е много хубаво ново право и се надявам то да ограничи измамите особено с пенсионери и възрастни хора, на които им пробутваха двугодишни договори, за които те трябва да плащат кажи-речи половината си пенсия на този оператор", коментира Николов.
Вторият случай е когато купуваме стоката от разстояние – дали онлайн, по каталог или чрез телефонна поръчка, имаме правото да върнем стоката в рамките на седем работни дни, стига да го направим грамотно, да имаме документ за обратна разписка. Трябва да имаме документ за това, че сме върнали стоката, каза специалистът.
Друга подобна възможност е когато сключваме договор за тайм-шеринг, той не е много популярен в България но все пак имаме право в 14-дневен срок да се откажем от такъв договор, обясни още той.
Николов отчете, че вече има някои търговски вериги в България, буквално миналата и по-миналата година са се появили първите, които вече имат собствена търговска политика и дават срокове, в които потребителят може да върне дадена стока.
Tweet |
|