АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Потребителските нагласи в Германия устойчиви
Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за ноември, остана на нивото от 10.6 пункта, отчетено през октомври, докато прогнозите на финансовите пазари бяха за негово понижение до 10.5 пункта, показва проучване на немския институт GfK, цитирано от MarketWatch.
През последните години разходите на домакинствата се превърнаха в основен двигател за икономическата експанзия в Германия, намирайки подкрепа от рекордно високата трудова заетост, от все по-голяма сигурност на работните места, от увеличаващите се заплати с по-добро темпо, отколкото растежът на инфлацията.
"Потреблението продължава да бъде важен стълб на германската икономика и има още по-голяма стойност в условията на несигурна глобална икономическа среда при която германският износ е изправен пред определени рискове с оглед на търговските спорове със САЩ относно митническите тарифи", отбеляза базираният в Нюрнберг институт.
Индексът на икономическите очаквания се влоши изненадващо през октомври до 19.0 пункта от 27.1 пункта през септември, докато индексът, оценяващ очакванията за потребителските доходи, се понижи до 54.4 пункта от 57.9 пункта месец по-рано. Единствено индексът, измерващ желанието за покупки на стоки с високи цени, бележи повишение през октомври до 55.9 пункта от 52.9 пункта през септември.
"Отслабването на потребителските очаквания за икономическото развитие в бъдеще се дължат в най-голяма степен на търговските конфликти и Брекзит", коментира анализаторът от GfK Ролф Бюркъл.
"Търговският конфликт между САЩ и ЕС не е напълно решен въпреки настоящия период на относително спокойствие, докато спорът на САЩ с Китай дори ескалира. Това е малко вероятно да провокира оптимизъм сред германските потребители", каза още Бюркъл.
Tweet |
|