АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Потребителско доверие нагоре, в България не
Световното потребителско доверие се е повишило през второто тримесечие с по-оптимистични възприятия за заетостта, личните финанси и намеренията за харчене в САЩ, Китай и Япония, сочи тримесечното проучване на компанията Nielesen, цитирано от Ройтерс.
Индонезия остава най-оптимистичният потребителски пазар, следвана от Филипините, които са изместили Индия на трето място, а България е сред страните в дъното на класацията. Все пак страна ни отчита покачване спрямо предишното тримесечие. Португалия е запазила позицията си на най-песимистичен потребителски пазар в изследването, което е направено преди да се задълбочи политическата криза в страната. Унгария и Италия си оспорват второто място по песимизъм. На фона на бюджетните съкращения, данъчните увеличения и високата безработица, продължаващи да тегнат над домакинствата в Европа, потребителското доверие се е понижило на 14 от 29 европейски пазара.
Индексът на световното потребителско доверие, който Nielsen следи, се е покачил с 1 пункт през второто тримесечие до 94 пункта, след като нарасна с 2 пункта през предходните три месеца. Резултат под 100 обаче сочи, че като цяло потребителите са песимистично настроени за перспективите. В САЩ, най-голямата икономика в света, потребителското доверие се е подобрило като отражение на увеличаващите се възможности за заетост, по-високите цени на жилищата и възходящата тенденция на фондовия пазар. Доверието на японците е скочило в резултат на агресивните усилия на премиера Шиндзо Абе да съживи икономиката. В Латинска Америка доверието е намаляло за второ поредно тримесечие. Потребителите там и в Азиатско-тихоокеанския регион обаче са останали най-уверени в перспективите за заетост и личните си финансите през идните 12 месеца. Северноамериканците са най-големи оптимисти за непосредствените си планове за разходи.
Пакистан, Гърция, Колумбия са отчели най-голям растеж на потребителското доверие между първото и второто тримесечие, макар че Гърция все още е сред най-потиснатите пазари в световен мащаб. Най-рязко доверието се е понижило в Израел, Норвегия и Мексико.
Проучването е направено между 13 и 31 май, обхващайки над 29 000 потребители онлайн на 58 пазара.
Tweet |
|