АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Потребителското доверие в Германия неочаквано↑
Потребителското доверие в Германия неочаквано се повиши леко на фона на по-високите очаквания за доходите, но опасенията около кризата в еврозоната поставят в опасност потреблението през предстоящите месеци. Това сочат резултатите от проучване, цитирани от Reuters. Нюрнбергският институт за пазарни проучвания GfK съобщи днес, че неговият предварителен индекс, измерващ доверието на потребителите в най-голямата икономика в ЕС, се е повишил до 5,8 пункта за юли след равнище от 5,7 за юни. Очакванията за приходите са нараснали до 40,1 пункта спрямо 32,0 пункта. Анализаторите, анкетирани от Reuters, прогнозираха, че потребителското доверие ще се понижи до 5,6 пункта. Потребителите обаче са песимистични за перспективите пред германската икономика. Икономическите очаквания са отчели спад с 16,6 пункта до 3,0 пункта през юни, което е най-ниското равнище от декември 2011 г. "Ясно е, че потребителите все по-силно се страхуват, че Германия също ще бъде въвлечена в низходяща спирала (на еврозоната). Засега обаче гражданите оценяват опасността, идваща от чужбина, най-вече като риск за икономиката като цяло и в по-малка степен - за личната им ситуация", посочва институтът в изявление. "Те са значително по-положително настроени за развитието на собственото им финансово положение спрямо предишния месец. Като резултат готовността за покупки отново е нараснала на фона на и без това високото равнище", допълват експертите.
Tweet |
|