EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Потребителското доверие намалява

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Потребителското доверие намалява

mail16:20 | 04.11.2011прегледи 395 коментарикоментари 0


През октомври 2011 г. общият показател на доверие на потребителите намалява с 3.0 пункта спрямо равнището си от преди три месеца, сочат данни на НСИ. Понижението се дължи на намаленото доверие както сред населението в градовете, така и сред това в селата - съответно с 3.5 и 1.7 пункта. Като цяло наблюдението през октомври показва увеличаване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите в сравнение с юли.

                                                        Показател на доверието на потребителите
Мненията за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 1.7 и 2.7пункта. 

                      Оценка на общата икономическа ситуация през последните 12 месеца
Потребителите, живеещи в градовете, считат, че финансовото състояние на техните домакинства понастоящем е относително по-добро в сравнение с три месеца по-рано, докато сред населението в селата оценките са по-резервирани. В очакванията за следващите дванадесет месеца обаче като цяло песимизмът се засилва.
По-неблагоприятни в сравнение с юли са и оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца (балансовият показател се покачва с 3.1 пункта). Инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът също се увеличава. Очакванията се изместват към по-негативните оценки като балансовият показател се повишава със 7.5 пункта.
Последната анкета отчита влошаване (от 1.1 пункта) на общата оценка да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба1 в настоящата ситуация. Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за подобрения в дома, закупуването или построяването на жилище и покупка на кола през следващите дванадесет месеца.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg