АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Практичното разсъбличане на Rolls Royce
Хана Елиът, Forbes
Понижението от 28% на продажбите на коли за 2008 в САЩ и очакваните шест милиона по-малко продажби за 2009, за разлика от разцвета в изминалите години, кара автомобилопроизводителите да правят всичко възможно, за да устоят до 2010, когато нещата изглежда ще се стабилизират.
Дали пазарът ще се възстанови напълно предстои да се види, но експертите в бранша са се обединили в едно: пауза в нововъведенията по колите ще убие всяка автомобилна компания.
"Размера на възстановяването ще се разбере през втората половина на 2010, тогава ще имаме много интересни нови продукти на пазара", казва Джеси Топрак, вицепрезидент на промишлените тенденции и идеи в TrueCar.com. "Ние трябва да видим Chevy Volt, когато преполови 2010, което ще създаде много вълнения."
Промишлената общност изглежда се е споразумяла. Рупърт Стадлър, председател на Audi AG, каза пред репортери, че успехът на Audi тази година е изграден въз основа на "прясна, разнообразна гама от продукти" и че дружеството не е "променило стратегията по развитие на продукта си напред."
Audi отчете повишение на продажбите си с 26% през последния месец, а BMW, Jaguar и Mercedes–Benz са надолу с 25%, 33% и 8%, съответно, за същия период от време.
За щастие в Аudi R8 Spyder се вижда, че последните няколко години са били пълни с новаторски усилия, които ще се усетят в колите, произведени през 2010, в това число и първото Porsche с четири врати – Panamera, и “най – неофициалния” модел на Rolls Royce - Ghost.
Колите в нашия списък на най-вълнуващите автомобили на 2010 са най – вече луксозните и страхотното изпълнение на BMW, Х5 M ($ 87 000), новият хибрид на Mercedes–Benz – S400 BlueHybrid и Audi R8 Spyder /$88 хиляди/.
Въпреки тях на пазара има и други по – достъпни предложения. Equus на Hyundai, голям, лек седан, който преследва по петите обралия наградите модел Genesis е един такъв автомобил.
Това е забележителен стремеж на Hyundai да продава автомобили, които да се конкурират с Mercedes S класа или Lexus LS. Equus предлага много от същите удобства като луксозните си събратя – навигационна система, IDRIVE, охлаждане на предните седалки, акценти от дърво, но по-евтин с няколко хиляди –той ще е $ 50 000.
Джоел Еваник, вицепрезидент на маркетинга в Hyundai, казва, че колата е насочена към потребители, които не са подвластни на “марка”, а на желанието да притежават солидна кола с много екстри и удобства.
"Има една стойност на този автомобил," коментира той. -"Хората си придават елегантност, когато го купят."
Колата изглежда дълга и здрава, с 368 конски сили 4,6–литров V8 двигател, широка предница, за да се отвежда въздуха от и над колата. Компанията трябва да реши дали ще покаже колата в анфас, а не само задната й част.
От друга страна, $ 245,000–ят Ghost на Rolls Royce, няма нужда от презентация, за да докаже, че е пряк потомък на най–добрия производител на коли във Великобритания, но Ghost е една стъпка в нова посока за компанията.
Ghost, който бе представен на 15 септември на автомобилното изложение във Франкфурт, прекъсва традициите, защото е седан с четири врати, което ясно показва, че е пътнически автомобил, а не колата, която се кара само с шофьор. Уреди за нощно виждане, Up Display, Lane предупреждение за минаване – всичко това свидетелства за фокус върху водача. Повдигната предница, дълъг капак и къси надвеси отпред показват новото неофициално приложение.
Вейн Кунг, говорителят на Rolls Royce, казва, че автомобилът ще се хареса на американските предприемачи и бизнесмени, които нямат нужда или желание за шофьор, но които искат все пак да направят впечатление.
"Когато карате една от нашите коли, хората искат да знаят за вас, казва Кунг. "Те вече познават колата, но са любопитни и се питат, кой ли кара тази кола?"
Може би по-интересно ще бъде да се разбере кой купува последния експеримент на Porsche: седана с четири врати Panamera. Пуристи се подиграха с нейния издължен вид, но привържениците й считат, че има нисък център на тежестта, кабина и окачването на 911. Те също така напомнят за успеха на Cayenne SUV, на който се изсмяха някои, но това е най–продаваният модел на Porsche през тази година.
Линкълн Мерию, главния вицепрезидент по бизнес решения на маркетингово–изследователската компания TNS, управлявал Porsche Panamera признава, че в компанията изглежда са приложили същия метод като при разработването на Cayenne фокусирали са се върху това когато е кола тя да е Porsche.
"Вие ще се чувствате като в Porsche," допълва той.
Tweet |
|