АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Преглед на европейския печат
В промеждутъка между Коледа и Нова година европейската преса представя традиционните статистики за пазаруването и празнични съвети. "Пазаруващите похарчиха рекордните 2,7 млрд. паунда в деня на зимните намаления", съобщава на първа страница британският The Telegraph. Изданието отбелязва, че това е най-голямата сума, похарчена досега във Великобритания в първия ден на празничните отстъпки, и че катарци, китайци и руснаци са помогнали най-много за скока на продажбите. "Коледните покупки в последната минута спасиха тримесечието", пише френският вестник Le Figaro, отбелязвайки, че британската треска за пазаруване потвърждава слабото възстановяване на потреблението на Острова след две години на икономии. Le Monde разглежда темата за пазаруването от национална перспектива, като отбелязва, че феноменът на "Коледа 2013" е било пазаруването онлайн, което се случва за пръв път във Франция. "Цените на шампанското се увеличиха с 31% за десет години", съобщава ориентираният към бизнеса Les Echos, прогнозирайки, че световните продажби на популярната празнична напитка през 2013 г. вероятно ще се свият с 3% до 4% процента, но стойността на оборота ще се запази. Германският Die Welt предлага съвети как да се отървем от нежеланите подаръци. Изданието посочва, че ако подаръкът е годен за употреба, размяната или връщането му на мястото на покупката може да се окажат доста проблематични. Подаряващите би следвало да получат писмено съгласие на продавача за размяна и връщане на подаръка още в момента на покупката му, съветва Die Welt, посочвайки, че големите вериги отбелязват това на самия касов бон, но в малките магазини е важно да се направи изрична уговорка. Изданието предупреждава, че подарените билети за концерти или други мероприятия обикновено се купуват онлайн без възможност за връщане. В такъв случай, съветва Diw Welt, те могат да бъдат предложени за продажба или размяна в някой от популярните електронни магазини.
Tweet |
|