EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Предстои строежа на участък Сливница-ССТ София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Предстои строежа на участък Сливница-ССТ София

mail11:20 | 27.03.2023прегледи 633 коментарикоментари 0


„Постигнахме споразумение със строителя движението в участък от 6,5 км от автомагистрала „Европа“ да бъде пуснато до Великден. Така ще се облекчи трафикът за празниците. Считам, че ще можем да го направим. И строителят, и Управителният съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, всички сме мобилизирани.“ Това съобщи след проверка на трасето днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който обясни, че в същия период ще бъде пуснат и участък от 7,5 км при обхода на с. Новачене от скоростния път Видин- Ботевград.

“Имах няколко пъти сериозен разговор със строителя и той пое ангажимент до края на месец май целият участък между Граничния контролно-пропускателен пункт „Калотина“ и Драгоман, който е с дължина 14,5 км, да бъде завършен. Разчитаме, че този ангажимент ще бъде спазен”, заяви министърът.

Представител на изпълнителя на участъка от АМ „Европа“ – „СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, потвърди, че въпреки изпитаните трудности, след много разговори с министър Шишков, вече има почти половин готова магистрала за издаване на Акт 15 до Великден. Ще бъдат мобилизирани още хора и техника, за да бъде спазен срокът.

„Идеята е до месец, след издадено разрешение за строеж, да започне строителството и на последния участък от магистралата – от Сливница до Северната скоростна тангента на София, който беше забавен не по вина на служебния кабинет“, съобщи още министър Шишков. И обясни, че в момента тече последна фаза от отчуждителните процедури на необходимите за изграждането му имоти.

„Очевидно е, че няма да може да бъде завършен до края на годината, защото времето, в което бяха забавени подробните устройствени планове, няма как да бъде върнато. Това, което трябва да направим, е да дадем фронт на строителя и се надявам до края на следващата година да бъде завършен. Очакваме да има достатъчно голям напредък в рамките на тази година, за да не загубим европейски средства. Затова работим ударно в частта с процедурите“, каза той.

В отговор на въпрос от медии Иван Шишков каза, че тол таксите ще бъдат увеличени, след като това беше отложено в края на миналата година с цел намиране на по-справедлив механизъм. Предвижда се цената да се определя от километрите, които изминават превозвачите. Увеличението ще бъде с 50%. Предвижда се за километрите над определен пробег – около 4-5 хил. км в рамките на месец, което подлежи на преценка, ще има намаление. „Не казваме конкретна цифра, защото продължаваме да правим изчисления, за да можем да облекчим превозвачите, които изминават най-големи разстояния в България. Те трябва да може да бъдат облекчени, защото ще рикошира върху цените на всички продукти на вътрешния пазар“, каза още министър Шишков. И допълни, че за транзитния трафик повишението ще е предвиденото. То ще влезе в сила най-вероятно след два месеца.

„Около 600 милиона лева ще бъде приходът от тол системата на годишна база, ако таксите бъдат увеличени. Такива са разчетите. Зависи и от трафика, който е нараснал значително“, каза заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков, който също се включи в проверката. „271 млн. лв. са постъпленията от тол такси за миналата година. Отчитаме над 35% увеличение на трафика през България. Прогнозата за повишените приходи е направена при отчитане на това, което ще върнем на превозвачите заради изминато разстояние над лимита и при обмисляното предложение от 16:00 часа в петък до 20:00 часа в неделя тол таксите да бъдат по-високи“, каза той. Регионалният заместник-министър информира и че за първи път този месец са събрани повече приходи от тол такси, отколкото от винетки. 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg