АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Придобивания&сливания в БГ аутсорсинг пазар
През следващите месеци вероятно ще наблюдаваме придобивания и сливания, както на местни, така и на глобални аутсорсинг играчи, търсещи позициониране в Европа. Това предвиди Филип Угринов, Изпълнителен директор на CallPoint New Europe, на конференцията „Сливания и придобивания и дялово инвестиране в България и региона”, която се провежда днес в София. „Този процес на окрупняване е вече факт в съседна Румъния. Например ACS, Xerox Company, закупи XL World, местна румънска компания от бранша, която има над 2 000 служители в Румъния. Очакваме този процес на консолидиране в индустрията да започне и у нас”, допълни той.
Окрупняването на родните клиентски центрове чрез поредица от сливания или придобивания ще им позволи да изградят по-солиден капацитет и така да печелят глобални проекти. Шансът на страната да привлича такива проекти ще се увеличи и с помощта на конкретни стъпки и от страна на правителството – изграждане на адекватна инфраструктура в два ключови аспекта: качествено образование, обвързано с нуждите на индустрията и инвестиции в пътна и транспортна инфраструктура на територията на цялата държава, което да даде възможност за откриване на нови центрове за обслужване извън столицата, обясни Угринов.
„Предимството на България в момента е, че може да изпълнява специфични бутикови проекти на над 20 езика в сферата на аутсорсинга - проекти, които изискват многоезични умения и едновременно с това специализирани познания на служителите”, допълни той.
Средно с 15%-20% ще нараства аутсорсинг индустрията у нас през следващите 4-5 години. Доколко този растеж ще се ускори или забави ще зависи от създадената конкретна среда за бизнеса от тази индустрия, заключаваща се основно в инфраструктура и човешки фактор, прогнозират от CallPoint New Europe.
Един от фокусите на 6-тата конференция „Сливания и придобивания и дялово инвестиране в България и региона” са секторите с най-голям потенциал за развитие. Аутсорсингът беше определен като такъв в анализ на Министерството на финансите, представен през август тази година.
CallPoint New Europe е една от най-големите независими аутсорсинг компании в Източна Европа. Специализира в 4 основни направления: пътуване и свободно време; търговия на дребно и онлайн търговия; финансови услуги; телекомуникации. През 2008 г. Global Finance инвестира 1 милион евро в компанията чрез своя фонд „Растеж“. През 2011 г. миноритарен дял в CallPoint New Europe придоби Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) с инвестиция в размер на 3 милиона евро.
През 2010 г. CallPoint New Europe отбеляза 64% ръст в оборота си (15 милиона лева) и назначи 200 нови служители спрямо предходната година. В момента в контакт центъра работят 900 специалисти в 3 офиса: в София (550 човека), Пловдив (50) и Букурещ (300). Това е една от най-големите независими аутсорсинг компании в Източна Европа. 95% от фирмите, които ползват услугите на CallPoint, са от Западна Европа. Те се обслужват на повече от 20 езика. Притежава сертификати ISO 9001:2008 и ISO 27001:2005, и е квалифициран PCI DSS Compliant Service Provider.
Tweet |
|