EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Пристанище "Бургас Изток 2" товари зърновози

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пристанище "Бургас Изток 2" товари зърновози

mail13:50 | 26.07.2013прегледи 849 коментарикоментари 0


Българските зърнопроизводители вече имат достъп до световните пазари. За първи път у нас кораби от типа "Панамакс" с газене до 14 метра се товарят с пълен капацитет в пристанище "Бургас Изток 2" и това позволява българското зърно да отплава до най-далечните точки на планетата, научи БТА от концесионера на пристанището "БМФ Порт Бургас".
В пристанището вече се обработва моторен кораб NAVIOS ESPERANZA с дължина 225 м и с действително максимално газене 12.60 м. Той ще бъде натоварен с 62 000 т зърно,
предназначено за Саудитска Арабия. От началото на активната жътвена кампания четири огромни зърновоза са преминали през 32-ро корабно място в пристанището. През последните дни с моторен кораб "GO STAR" за Израел са отпътували 42 000 т зърно, а с "VIL BALTIK" за испанското пристанище Тарагона - 55 000 тона. Още един кораб от типа "Панамакс" чака на рейд за обработка.
Предпочитаният начин за морски превоз на зърно е чрез корабите от типа "Панамакс". Ако се използва техния пълен капацитет, те могат наведнъж да пренесат няколко десетки хиляди тонове зърно, с което се снижава транспортният разход и товарът, без излишно оскъпяване, може да бъде насочен към големи разстояния.
Досега в българските пристанища Варна и Бургас ограниченията в газенето е било до 11 метра и корабите са се товарили максимално с 50 000 тона товари. Заради високия транспортен разход износът на българското зърно е бил ограничен само до района на Средиземноморието. В Черноморския басейн с пълен капацитет корабите са били натоварвани само в Констанца и в някои украински пристанища, като това естествено е предпочитаният вариант от търговците на зърно.

От 15 години предлагаме на държавата да направи подобен терминал и у нас, но засега не срещаме разбиране, посочи преди месец Васил Симов изпълнителен директор на Софийската стокова борса.
Единствените дълбоководни корабни места по българските пристанища са изградени в Бургас специално, за да обслужват товарите за "Кремиковци". Металургичният комбинат спря да работи и те останаха неизползвани. Концесионерът "БМФ Порт Бургас" превърна 32-ро корабно място в първия терминал за товарене на кораби от типа "Панамакс" в пълния им капацитет. Съществуващите мощности - кранове, механизация и складова база са преобразувани съобразно технологията за товарене на зърно, постигнати са споразумения с търговците, с организациите за контрола върху качеството на товаро-разтоварните дейности, терминалът е одобрен от съответните сертифициращи органи като място, подходящо за товарене на зърно. С новия терминал страната ни става атрактивна дестинация, а българските производители и износители получават възможност да намерят още една ниша в международната търговия със зърно, коментират експертите в бранша.

Източник:БТА
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg