АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Приходи H&M, Metro
Шведската верига H&M отчита пореден ръст в бизнеса си в България, като най-вероятно продължава да е №1 по приходи в модния сектор. Продажбите в страната през последната финансова година, която за компанията приключва до края на ноември 2016 г., са се повишили с 25% до 641 млн. шведски крони, или 132.4 млн. лв. Ръстът в левове също е 25%, посочва компанията във финансовия си отчет. На тримесечна база - в периода септември - ноември, продажбите H&M в България са се увеличили с 22% до 181 млн. шведски крони (37 млн. лв.), а преизчислено в левове, увеличението е с 19%.
През март ритейл веригата отвори 19-ия си магазин в страната – в Mall Rousse, а на 1 декември беше открит и 20-ият обект в Terra Mall, Габрово. От април 2015 г. в България има и сайт за онлайн продажби.
От отчетените данни излиза, че вероятно компанията е лидер в продажбите на облекло в България. Пряк конкурент е испанската Inditex, която първа навлезе на местния пазар. По данни от регистъра КАПИ общите приходи на шестте дружества, с които оперира веригата в страната - "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус", за 2015 г. са 91.1 млн. лв., които са направени в 33 магазина. Международният отчет на Inditex все още не е готов, а на местните дружества ще станат ясни най-рано в средата на годината.
До 2014 г. лидер в България беше Inditex, но за 2015 г. шведската верига поведе с приходи от 95.4 млн. лв.
Продажбите на Metro за периода са намалели с 0.6% на годишна база, а оперативната печалба - с 0.81%. Резултатите на Metro се влошават през последните години, а компанията трупа дългове. Олаф Кох, който зае позицията изпълнителен директор през 2012 г., се опитва да промени тази тенденция.
Metro е най-големият търговец на дребно в Германия и се нарежда на четвърто място в Европа. Вече няколко години в бизнеса на групата тече преструктуриране, включващо продажба на второстепенни активи като универсалните магазини Kaufhof.
Tweet |
|