АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пробивът в магистралите
17:55 | 27.12.2010 1745 коментари 0
Мира Лазарова
Въпреки изявленията на университетски преподаватели и опозиция, че магистрали, както и инфраструктура не са нужни на страната така както средства за култура и образование, изграждането им очевидно е приоритет на кабинета. Като целта е до 2013 година страната да има три работещи магистрали.Ето какво се случи през 2010 година с основните проекти. България ще има седем магистрали, три ще построим през този мандат, а през следващия - още четири, обеща Борисов при откриване на строежа на четвъртия участък на АМ "Тракия". Въпреки сключения договор с консорциум "Тракия 4" с краен срок февруари 2013, аз се надявам компаниите да направят всичко възможно през юни 2012 година да отиваме на море по готовата магистрала, коментира още той.
На 12 ноември 2009 г. министър Плевнелиев обяви старта на тръжната процедура за изпълнител на ЛОТ 2 на “Тракия”. 11 месеца по-късно в строеж е цялата част от незавършена магистрала с обща дължина 115,9 км. „Тракия” е част от общоевропейския транспортен коридор № 8.
Преди дни бе пуснат в движение пътен възел Даскалово от АМ „Люлин”, като по график турската „Мапа Дженгиз” трябва да приключи аутобана до края на 2010 година, но цялостното й оформление ще завърши през пролетта на 2011 г.
През тази година се работеше и все още се работи по 81 километра магистрали, като най-големите отсечки са от АМ "Марица" - 34 километра, АМ "Тракия" - 31 километра, АМ "Люлин" - 19.2 километра.
В момента се проектират, а през 2014 година ще започне изграждането на магистралите "Черно море" и "Струма".
Страната разполага с 430 км магистрали, от които 310 км са направени преди 1989 година.
През 2011 г. за МРРБ приоритет е строителството на „Тракия” и „Марица”, както и окончателното завършване на „Люлин”, гласи Отчетът за работата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за периода юли 2009 - юли 2010 година. Според данни пак на ведомството в бюджета за 2011 г. са определени общо 211 млн. лв. за пътища. Отделно от това има средства за пътна инфраструктура по държавни инвестиционни заеми, които са с фокус 2011 г. Това са програма „Транзитни пътища 5“ от ЕИБ и по програма със Световната банка. - около 200 млн. лева.
По ОП "Транспорт" се работи по два лота на АМ „Марица“ (67 км), два лота от АМ „Струма” , 3 отсечки в страната Кърджали-Подкова /32 млн. евро/ , Мездра-Ботевград /80 млн. евро/, Околовръстния път на София-Гара Яна /32 млн. евро/.
Като обща сума за пътища през 2011 година са предвидени от различни източници на финансиране 1,2 млрд. лева.
През идващата година обаче на практика само една магистрала ще бъде изцяло готова – „Люлин”. Поредицата: 2010 - полижителните страни на кризата в България Следва: Бог да благослови българските суровини Досега: Мол, outlet,дискаунтър-търговската революция в България "З"-новият мотор на икономиката
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg