EUR 1.9558
USD 1.7528
CHF 2.0762
GBP 2.3469
CNY 2.5001
you tube
mobile version

Проблемите за Dreamliner се разплитат

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Проблемите за Dreamliner се разплитат

mail14:00 | 21.01.2013прегледи 466 коментарикоментари 0


Брюксел, Кор. на БТА Николай Желязков
Радикалните нововъведения в конструкцията на Boeing 787 Dreamliner вероятно са в основата на причините за наблюдаваните проблеми и решението всички произведени машини засега да останат приземени. Това се посочва в анализ на белгийския вестник "Soir", който се позовава на мненията на експерти. Изданието пояснява, че от самото начало проектът е целял и е постигнал задачата теглото и разходът на гориво да бъдат намалени с 30%. Този резултат е бил постигнат по два основни начина - с изграждането на тялото на самолета от полимери и композитни материали, а не от дуралуминий, както и чрез заместването на много хидравлични системи в класическите модели с електрически.

Нуждата от повече и по-високоволтов ток е довела до решението за поставянето в самолета на литиево-йонни батерии, произвеждани в Япония. Свързването на акумулаторите към останалата електрическа система се осъществява от френски фирми по френска електрическа схема. Сред подизпълнителите на Boeing по модела 787 има още фирми от Италия и Южна Корея. Използването на множество подизпълнители, какъвто е случаят и при Airbus, се обяснява с невъзможността в съвременното самолетостроене всичко - от проектирането до сглобките - да бъде правено само на едно място. Същевременно се отчита, че това води до намаляване на ефективността на производствения контрол. Експерти поясняват, че вложените нови литиево-йонни батерии са по-дълготрайни, по-скъпи, но и по-предразположени към прегряване при несъвършенства на електрическите системи и условията на съхранение. Изданието цитира японските производители на акумулаторите, които обвиняват за проблемите френските фирми. Според авиационния специалист Оливие Лалман, главният проблем са батериите на спомагателната силова установка - генераторът, с чиято помощ се включват основните двигатели на машината. Вестникът уточнява, че досега са доставени 54 машини от типа 787, като единствената европейска авиокомпания, получила самолета, са полските линии LOT. Първите две авиокомпании в света, въвели модела от 2011 г., са японски.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1358