АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Проблемите на БГ корабособственици
Лошият мениджмънт, намалелият обем на товарите и липсата на свежи пари са основни проблеми на българските корабособственици. Това каза в интервю за БТА Роберт Радославов, председател на Надзорния съвет на Българската дунавска камара, в която влизат корабособственици, пристанищни оператори и фирми за ремонт на кораби.
По думите му сред затрудненията са и все по-голямата конкуренция от страна на западните корабособственици и природните неблагоприятности - маловодие и ледоход. "Срещу конкуренцията можем да реагираме, като подобрим сервиза и услугите си. Но за първите три причини сме отговорни лично ние - корабособствениците. Радостно е, че има фирми и компании, които си поддържат флота, но това са 20%. Останалите 80% от българския флот не е конкурентоспособен", заяви Радославов. По думите му от ноември миналата година до момента работата на българските флотове е спаднала с над 50%. Причината е, че пазарът на товари е малък. Намалял е превозът на зърно от Сърбия, Унгария и България. От Украйна е намалял драстично превозът на въглища, както и енергоносителите. Според него решението е в "малки спретнати флотилии, които да търсят работа по цялото протежение на реката от 2 200 км". "Липсват тези огромни товаропотоци между два определени пункта. Надяваме се, че това ще стане от юни, когато ще излезе новата реколта. Ако търговците се споразумеят на добри цени, а Русия и Украйна не излязат на черноморския пазар, както тази година с десетина милиона тона, то пак ще имаме възстановяване на товаропотока по река Дунав", обясни Радославов. През април миналата година най-голямата корабна компания на вътрешния пазар в Западна Европа "Империал шипинг груп" придоби 49% от акциите на русенски корабособственик. Преди дни партньорите са предоставили на българската фирма модерен тласкач, какъвто досега не е работил по река Дунав. Плавателният съд ще оперира в района на Виена, като екипажът му се състои от българи. Мощността на двигателите на кораба е 3 500 конски сили, оборудван е с автопилот и системи за безопасност и навигация от последно поколение. Може да тласка секции, превозващи 7 000 тона товар, добави той. Миналата седмица компанията е закупила и сухотоварен самоходен кораб от Холандия, с което увеличава собствения си флот на седем плавателни съда. Той е с товароносимост 1 800 тона. Корабът е построен в Холандия през 1971 година и е напълно реновиран през 2004 година. С него корабособственикът ще поддържа и разшири своите видове услуги към клиентите.
Tweet |
|