EUR 1.9558
USD 1.7650
CHF 2.0835
GBP 2.3153
CNY 2.4873
you tube
mobile version

Проблемите на Перно Рикар и Diageo

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Проблемите на Перно Рикар и Diageo

mail13:20 | 04.09.2024прегледи 378 коментарикоментари 0


Френската компания за алкохолни напитки "Перно Рикар" (Pernod Ricard) обяви годишен спад на продажбите с 1 на сто и същевременно прогнозира, че те ще нараснат отново догодина, въпреки че предизвикателствата на американския и китайския пазар продължават, предаде Ройтерс. 

Вторият по големина западен производител на алкохолни напитки в света и конкурентите му пострадаха, след като постпандемичният бум в продажбата на скъпи напитки намаля на фона на високите лихви, инфлацията и проблемите в Китай, който е водещ пазар за алкохолни напитки.

В частност производителят на водка "Абсолют" (Absolut) и уиски "Джеймисън" (Jameson) беше подложен на натиск, тъй като търговците на едро и дребно в САЩ намалиха запасите си от по-скъпи напитки. В същото време в Китай продажбите също са се забавили, тъй като потребителското доверие е намаляло на фона на трудностите, с които се сблъсква икономиката.

Целогодишните нетни продажби на тези пазари са спаднали с 9 и 10 на сто и "Перно" обяви, че очаква "меко" първо тримесечие на 2025 г. с по-нататъшно коригиране на запасите в САЩ и "много слаб макроконтекст в Китай".

Производителят на спиртни напитки обаче отбеляза, че очаква добри резултати и продължаващо възстановяване на обемите, което ще помогне нетните продажби отново да се върнат на положителна територия.

"Ключовото послание е връщане към растеж", каза в интервю за Ройтерс президентът и главен изпълнителен директор Александър Рикар, добавяйки, че потребителското доверие на много пазари е останало нестабилно, но устойчиво.

Водещият производител на спиртни напитки "Диаджео" (Diageo) пръв отчете спад на акциите си през юли, когато оповести мрачна прогноза за идната година, позовавайки се на това, че е трудно да се предвиди кога ще се подобрят потребителското доверие и нетните продажби. 

И двете компании обаче са положително настроени, че скоро ще се върнат към по-високи темпове на растеж - амбиции, които според някои анализатори са прекалено оптимистични, имайки предвид предизвикателствата, с които се сблъсква отрасълът.

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg