АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Проблемът с педала на газта на Toyota се задълбочава
Японският автопроизводител Toyota съобщи, че е установил наличието на 180 000 автомобила със същия дефектен педал на газта в Африка, Близкия изток и Латинска Америка, но не е решил да бъдат изтеглени, както постъпи с проблемните коли в
Северна Америка и Европа, предаде AFP.
Блокирането на педала за газта в натиснато положение се проявява само когато при разлика на температурата извън и вътре в колата възникне конденз, отбелязва изданието.
В Съединените щати и в Европа зимата е много студена, а в колите е топло, така че се появява конденз. Но в Близкия изток например климатичните условия са много различни и е твърде малко вероятно да възникнат същите проблеми дори и ако са използвани същия тип педали, обясни говорител на Toyota.
Автомобилите със същия проблемен педал в Близкия изток са 40 000, главно модели Avalon, произведени между 2005 и 2010 година, и Sequoia, производство 2009 и 2010
година.
В Африка проблемните модели са около 80 000, а в Латинска Америка - 60 000, уточни говорителят.
Близо 4,5 милиона коли бяха изтеглени от Toyota в Северна Америка, Европа и Китай заради проблема с педала на газта.
През зимата на 2008-2009 година са били засечени няколко случая с блокиране на педали, посочи представителят на Toyota. В Европейския съюз, където са изтеглени общо 1,8 милиона автомобила, има 26 случая на блокирал педал на газта.
Загубите на компанията при подмяната на дефектната част, както и спирането на конвейрите и на продажбите според експерти може да надхвърли $2 млрд. Случаят обаче също така ще понижи оценката за качеството на продукцията на Toyota и ще се
отрази на цената на нейните автомобили.
Японският автомобилостроител Toyota отрече, че е пренебрегнал качеството на производството с цел по-бързото превръщане на компанията в световен лидер в сектора и това е предизвикало кризата с дефектните педали за газта, довела до изтеглянето на милиони нейни автомобили в цял свят.
Това заяви пред журналисти вицепрезидентът на Тойота Шиничи Сасаки, цитиран от AFP, поднасяйки "искрените извинения" на компанията за техническите дефекти. Сасаки изтъкна, че разширяването на производството в чужбина не се е отразило на качеството по какъвто и да е начин. Той призна, че е минало дълго време преди
обявяването на изтеглянето на дефектните единици и първите мерки за отстраняване на дефекта.
Вицепрезидентът на Toyota уточни, че компанията е знаела за проблемите от 2007 година и е сменила материала, от който се произвежда педала, за да се справи отчасти с дефекта. Проблемът с подовите настилки, които заклещват педала на газта, е отделен
и сега Тойота търси начин да бъдат сменени тези настилки и отделни части от педала, добави той, цитиран от Associated press.
Tweet |
|