АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Прогноза: 2.8% български ръст за 2025
06:55 | 08.11.2024 82 коментари 0
Очертава се БВП на България да нарасне до 2,8% през 2025 г., което е по-висок процент в сравнение с други държави в региона. Това стана ясно по време на Деветата годишна конференция по управление на риска, организирана от Кофас България.
На конференцията присъстваха представители на български и чуждестранни компании, както и водещи икономисти. Събитието бе открито от Пламен Димитров,Управител на Кофас за България, и Еманюел Болестро - икономическо пресаташе на френското посолството в България. Пламен Димитров и ръководителят на отдела по глобални макропроучвания – Бруно де Мура Фернандез, откроиха факторите, влияещи върху развитието на пазарите. Според отдела по глобални макропроучвания на Кофас, инфлацията в ЕС може да достигне до 2% и около 3% в САЩ. Намаляващите оперативни маржове и нарастващите разходи за лихви ще продължават да водят до неплатежоспособност през втората половина на 2024г. и първата половина на 2025 г. Дезинфлацията /устойчиво намаляване на темпа на инфлация / ще позволи на централните банки да понижат лихвените проценти. Въпросът пред европейската икономика остава как потребителите да увеличат доходите си. Прогнозата за следващата година е за стабилност и растеж на БПВ. Очертава се несигурно възстановяване на Европа и икономическо забавяне на САЩ и Китай. Според анализа на Кофас има положителна тенденция по отношение на инфлацията. „Инфлацията, която през последните години възпрепятства
икономиката, е проблем не само за България, а и за всички, които оперират в Централна и Източна Европа“. Желаният икономически растеж обаче няма да бъде постигнат, поради очакваното ниско ниво на инвестиции през следващите 12 месеца. „Ситуацията в България не е много по-различна, в сравнение с другите
страни в региона“. Прогнозата за следващата година на БПВ на страната да нарасне с 2%, подобно на ситуацията в Румъния, Чехия и Словакия. Най-големият
секторен риск за България през 2024 г. идва от леката промишленост, следван от транспортния сектор.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg