EUR 1.9558
USD 1.8014
CHF 2.0465
GBP 2.3259
CNY 2.4896
you tube
mobile version

Продава се некачествена храна у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Продава се некачествена храна у нас

mail08:05 | 17.03.2025прегледи 104 коментарикоментари 0


Платформата на Сдружение "За достъпна и качествена храна" не спира да получава сигнали от граждани за продукти със заблуждаващи етикети, съмнителен състав и липса на адекватен контрол върху качеството. Така българските потребители са все по-често изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти, съобщава Сдружението на Световния ден на правата на потребителите.

"Недопустимо е в България да се продават храни със съмнителен произход или подвеждащи етикети, които заблуждават потребителите за състава и качеството на продукта. Пазарът трябва да бъде защитено място, а не територия за печалба на нечестни търговци за сметка на здравето на хората", заяви инж. д-р Андрей Велчев, председател на Сдружението.

Като членове на SAFE – най-голямата европейска организация, ангажирана с безопасността и качеството на храните, Сдружението "За достъпна и качествена храна" настоява за по-сериозен контрол от страна на институциите и работи в тясно сътрудничество с международни партньори за разкриване и предотвратяване на измами в хранителната индустрия.

Темата на Световния ден на правата на потребителите през 2025 г. е "Справедлив преход към устойчив начин на живот", което поставя акцент върху осигуряването на по-добро бъдеще чрез отговорно потребление, заяви още инж. д-р Велчев.

Сдружение "За достъпна и качествена храна" работи в тясно партньорство с българските институции и активно съдейства за по-ефективен контрол върху пазара на храни в страната. то призовава потребителите да бъдат активни, да търсят правата си и да сигнализират за нередности, защото информираният потребител е защитен потребител.

В интервю за БТА председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова каза, че през 2024 година в КЗП са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те касаят права на потребителите при покупка на определени видове продукти от интернет сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки или във връзка с договори за т.нар. "бързи кредити", презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.

Най-много от жалбите до Европейския потребителски център в България (ЕПЦ) в последната година са свързани с проблеми с връщането на стоки, закупени онлайн, каза в интервю директорът на центъра Соня Спасова.

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg