АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Продажба на стоки и цифрово съдържание + видео
Новите правила, разгледани в Европейския парламент, ще направят закупуването на стоки и цифрово съдържание по-лесно и справедливо. Промените включват по-добра защита на купувачите, закупили дефектен продукт, както и специфични правила за цифрово съдържание, като приложения, филми и музика.
Подробностите във видеото на ЕвропарлТВ.
Продуктите, които купуваме, както и начинът на пазаруване се промениха радикално през последните години. Ето защо Парламентът актуализира правилата за продажбата на стоки. Добрата новина и ключова част на това законодателство е, че създадохме европейска рамка за всички видове покупки на всякакъв вид продукти. Значително увеличихме и правата на потребителите, когато става въпрос за гаранциите за тези продукти. Същите правила сега ще се прилагат в цяла Европа, независимо дали даден продукт е закупен във физически магазин или онлайн. Ако продуктът е дефектен, клиентът ще има право на неговата поправка или замяна...Или ще може да поиска незабавна отстъпка или в някои случаи пълно възстановяване на платената сума. И тъй като много от нещата, които купуваме, са свързани с цифрово съдържание, като приложения, музика или филми, сходни правила ще се прилагат и за цифровите елементи на покупките. Ако Вашият iPhone или цифров фотоапарат имат дефект, някой трябва да посочи или да покаже защо наистина не работят добре. Дали става въпрос за софтуера или за самата стока? А един обикновен потребител не може да знае това... Затова отсега нататък клиентите не трябва да доказват, че софтуерът или цифровият елемент на продукта е показал дефект в срок от една година след покупката, което удвоява сегашния период от 6 месеца. Това ще важи и когато клиентите предоставят данни в замяна на услуга, като профил в социални медии. Правилата ще улеснят трансграничното закупуване и продажба на стоки и цифрово съдържание и ще гарантират, че отношението към купувачите е еднакво и справедливо независимо от това къде се намират.
Tweet |
|