АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Продажбите на американските вестници вървят надолу
Одит бюрото по тиражите на САЩ отчете спад в средните делнични тиражи на американските вестници от 7.1% за периода октомври-март в сравнение със същия шестмесечен период през 2007-2008, съобщи New York Times.
Друго проучване обаче показва, че уеб сайтовете на вестниците регистрира увеличаване на посещениета с 10.5% през първото тримесечие на тази година.
Единственият вестник, който увеличава тиража си, е Wall Street Journal, който е вторият най-голям всекидневник в класацията Топ 25. Ежедневният тираж е повишен, макар и с по-малко от един процент, до 2.08 млн. броя.
Най-новите данни са от 389 американски всекидневника, които са предоставили информация за тиражите си през съответните периоди от настоящата и предишната година.
Последният спад е с по-бързи темпове в сравнение с 4.6-процентното понижение, отчетено през периода април-септември 2008 г. и 3.6-процентовия спад от октомври 2007 - март 2008.
Вестник USA Today запазва първото си място в класацията, въпреки че преживява най-големия спад в тиражите в цялата си издателска история от 7.5% и достига 2.11 млн. копия след няколко периода с малки промени.
Тиражът на New York Times е паднал с 3.6 на сто до 1.039 млн. копия, а този на L.A. Times намалява с 6.6 на сто до 723 181 копия.
New York Times продължава да е най-издаваният вестник в неделя, когато USA Today и Wall Street Journal не излизат, въпреки че тиражът му е намалял с 1.7 на сто до 1.45 млн. копия. Втори е L.A. Times със спад от 7.5% до 1.019 млн. броя.
Продажбите на вестници намаляват от началото на 90-те години, но тази тенденция се ускорява през последните години. Печатните издания бяха засегнати най-вече от спада в цените за реклама, които са основният източник на приходи за много от тях.
За големите издания той е около 30% на годишна база.
Междувременно аудиторията на уеб сайтовете на вестниците продължава да расте. През първото тримесечие на 2009 те са привличали повече от 73 млн. уникални посетители всеки месец, според анализ на изследователската компания Nielsen Online. Това е увеличение от 10.5% спрямо първото на тримесечие на 2008.
Tweet |
|