АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Продажбите на луксозни стоки в ОАЕ се възраждат
Безработицата и покачващите се цени на храните може и да засягат бедните навсякъде в Близкия изток и да разтърват основите на правителствата в тези страни, но след кризата, ударила потребителското търсене в Дубай, купувачите отново са се насочили към луксозните стоки на дребно - шоколадов трюфел за 272 долара на парче или инкрустиран мобилен телефон Dior, отбелязва Ройтерс.
Дълговите неволи на Дубай и световната икономическа криза вгорчиха апетита на богатата клиентела от Обединените арабски емирства, но финансовият и туристически център на Залива се бори да си върне короната на световна столица на лукса.
Шокопоролоджи (Chocopologie), производител на шоколадови изделия, който твърди, че продава най-скъпите шоколадови трюфели "Ла Мадлен о трюф" за 1000 дирхама (272 долара) всеки, отвори бутиковото си кафе в Дубай през декември и вече планира още едно в Абу Даби.
Според проучване на консултантската компания Си Би Ричард Елис (CB Richard Ellis) Дубай, който е известен с множеството си хотели и изкуствени острови във формата на палми, е бил вторият по привлекателност град за търговия на дребно след Лондон, но преди Париж и Ню Йорк.
Търговците на дребно обаче отчетоха спад на продажбите с 45 процента през годината, когато Дубай бе засегнат от световната финансова криза и краха на собствения си имотен сектор.
Световната рецесия отчете отлив на луксозните стоки от витрините в Дубай, преди да започне възстановяването, насърчено от търсенето от страна на богати граждани на емирствата и завръщащите се туристи от Русия, Китай и Индия, посочиха анализатори и търговци на дребно.
През януари бизнес дейността в частния сектор на ОАЕ отчете 18-месечен максимум на фона на засилено вътрешно търсене на стоки, които не са свързани с петрола, както и на услугите.
Но не само шоколадът се завръща.
Аукционната къща Сотбис съобщи, че планира да увеличи ангажиментите си в региона, като очаква потенциал за доходни продажби на произведения на изкуството, към които проявяват интерес членове на известни семейства, желаещи да посетят аукциони по-близо до дома си.
Сотбис проведе в Залива две продажби на произведения на изкуството през 2009 и 2010 година, като и двете бяха в Катар.
Tweet |
|