АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Продажбите на нови коли в Европа продължават да спадат
Продажбите на нови автомобили в Европа са спаднали през май с 4,9 на сто спрямо май миналата година за 13-и пореден месец. Това сочат обявените днес данни на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (АЕА), предаде Франс Прес, цитирана от БТА.
Общо за първите пет месеца на годината продажбите са спаднали с 13,9 на сто.
През май в 28-те страни, за които води статистика АЕА, са били регистрирани 1 270 195 нови автомобила. АЕА обединява страните членки на ЕС без Кипър и Малта, плюс Исландия, Норвегия и Швейцария.
Продажбите в Германия са се увеличили с 39,7 на сто и с 11, 8 на сто във Франция, но са се сринали с 38,7 на сто в Испания, отчели са силен спад от 30,6 на сто в Швеция, с 24,8 на сто във Великобритания и по-слабо - 8,6 на сто в Италия.
В Източна Европа резултатите са разнопосочни на много по-скромните пазари на страните от района : +46,4 на сто в Словакия, +20,5 на сто в Чехия, но -53,4 на сто в Румъния, -66 на сто в Унгария и -3,6 на сто в Полша.
По компании производителки френските отчетоха отново силен спад на продажбите. Пежо Ситроен (PSA Peugeot Citroen) регистрира понижение на продажбите си с 4,1 на сто на годишна основа с 159 398 планирани автомобила, а група Рено (Renault),
включваща марките Рено и Дачия, бележи свиване с 2,4 на сто до 101 282 автомобила.
Италианският концерн Фиат (Fiat) (марките Фиат Ланчия, Алфа Ромео) продължава да се радва на добри резултати с увеличени продажби с 2,5 на сто до 111 279 коли.
Водещата европейска автомобилостроителна група - германската Фолксваген (Volkswagen) с марките Фолксваген, Ауди, Сеат и Шкода е успяла да продаде 260 397 коли - нарастване с 5,3 на сто, след като през април отчете лоши резултати.
Другите германски марки от по-горната гама на автомобилопроизводството отчитат спад: Бе Ем Ве (BMW) е намалила продажбите си с 13,9 на сто до 64 390 коли, Мерцедес ( Mercedes) и Смарт (Smart) на групата Даймлер (Daimler) отчитат понижение с 8,3 на сто до 60 576 коли.
Американската група Форд (Ford) с марките Форд и Волво, която е на трето място в Европа след Фолксваген и Пежо Ситроен, е понижила продажбите си с 4,2 на сто до 118 450 автомобила.
Продажбите на другата голяма американска автомобилна група Дженарал мотърс (General Motors) с марките Опел, Воксхол, Шевролет, Сааб отчитат свиване на продажбите си с 8,6 на сто до 112 501 коли.
Японската Тойота (Toyota) също е понижила продажбите си - с 6,7 на сто до 54 896 коли.
Tweet |
|