EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Проект ДАНТЕ стартира в Будапеща

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Проект ДАНТЕ стартира в Будапеща

mail11:31 | 27.02.2017прегледи 844 коментарикоментари 0


На 17 февруари 2017 г., в заседателната зала на Дунавската комисия в гр. Будапеща беше даден официален старт на проект ДАНТЕ, който цели да подобри административните процедури и процеси, свързани с корабоплаването по река Дунав и нейните плавателни притоци. Събитието събра представители на Европейската комисия (г-жа Дезире Оен, политически съветник на координатора на коридор Рейн-Дунав), на Дунавската комисия (г-н Петър Марджик, главен директор), както и над 60 експертa и представители на бизнеса, които имат интерес към въпросите, засягащи вътрешноводния транспорт.
Проект ДАНТЕ, създаден по инициатива на австрийската Про Данюб Интернешънъл – водещ партньор и координатор на проекта - и финансиран по Програмата за транснационално сътрудничество „Дунав“ 2014-2020, е обща инициатива на частния сектор и публичните власти, която цели да идентифицира и елиминира административните бариери пред транспорта по р. Дунав и неговите плавателни притоци.
„Административните процедури и свързаните такси при превоза на стоки и пътници по р. Дунав и плавателните му притоци, произтичащи от различието в законодателствата на всяка една от дунавските държави, са огромни пречки пред широкомащабното и ефективно използване на тази основна транспортна европейска инфраструктура. В този смисъл ДАНТЕ е важна стъпка към намаляването и отмяната на най-важните административни бариери за корабоплаването по международно координиран начин”, каза Александру Капацу, президент на Про Данюб Интернашънъл.
Project co-funded by European Union Funds (ERDF, IPA)
DANTE - Improving Administrative Procedures and Processes for Danube IWT
Основните дейности, предвидени по ДАНТЕ, целят да се постигне намаляване на загубите на време и разходите, причинени от неефективни административни регулации, които носят ненужен финансов товар на дунавския бизнес. Това ще подобри конкурентоспособността на компаниите, които ползват р. Дунав и плавателните й притоци като част от логистична си верига, съответно ще доведе до създаване на работни места в региона и икономически растеж.
Като краен ефект ДАНТЕ има за цел да допринесе за по-ефективното използване на реката за превоз на хора и товари, така че този екологичен транспортен коридор на Европа да стане по-привлекателен спрямо други транспортни алтернативи. Дунав, с нейните 2857 км е един от ключовите транспортни европейски коридори, а днес се използва едва 10% от капацитета й.
В този смисъл ДАНТЕ е инициатива, която заедно с други проекти, свързани с корабоплаването по реката, директно допринася за постигане на една от целите, поставени с Дунавската стратегия, а именно да се постигне нарастване на товарния транспорт по реката с 20% до 2020 г., в сравнение с 2010 г.
Допълнителна информация
„ДАНТЕ – подобряване на административните процедури и процеси за вътрешноречния транспорт по Дунав” е проект, финансиран от ЕС по Програма за транснационално сътрудничество „Дунав“ 2014-2020 и е с продължителност 30 месеца (януари 2017 – юни 2019).
Проектът се изпълнява от широк партньорски консорциум с 16 основни партньора и 12 асоциирани стратегически партньори, сред които Дунавската комисия, Министерството на транспорта на Румъния, държавни институции, асоциации на корабоплаватели, пристанищни власти, спедитори и превозвачи и неправителствени организации от 10 европейски държави. България се представлява от Българо-румънска търговско промишлена палата, която освен, че отговаря за изпълнението на всички предвидени проектни дейности на национално ниво, също така координира дейностите по публичност и комуникация на ниво консорциум. Асоцииран стратегически български партньор е също и Булмаркет ДМ ООД.
Идеята на проекта следва концепцията „Една и съща река - едни и същи правила“ – (“Same river – Same rules”), a целта е хармонизиране на административната уредба и законодателството по целия речен път, включително плавателните притоци на реката.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1814