АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Проектите по ИСПА на финала
Всички проекти, които се финансират по европейската програма ИСПА в сектор транспорт ще бъдат завършени до края на годината. Това стана ясно от отчета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, който беше представен по време на Комитета за наблюдение на програмата.
През изминалата година бяха положени сериозни усилия за осигуряване на необходимия финансов ресурс за завършване на двата най-големи инфраструктурни проекта – моста над река Дунав при Видин-Калафат и железопътната линия Пловдив-Свиленград. Проектът за изграждане на автомагистрала Люлин приключи успешно и беше пуснат в експлоатация на 15 май 2011 г.
По проекта за изграждане на Дунав мост 2 са изпълнени 72% от строително-монтажните работи. Разплатените средства са в размер на 90,8 млн. евро (86% от договорната сума). По втория договор - за изграждане на прилежащата инфраструктура, са изпълнени 87% от строителните дейности, а разплатените средства са в размер на 48 млн. евро (77% от договорната сума). Очаква се проектът да приключи до края на месец ноември 2012 г.
Значителен е напредъкът и по жп проекта Пловдив-Свиленград. В края на месец декември на миналата година беше подписан Акт № 15 за двата лота (Крумово-Първомай и Първомай-Димитровград). Към момента физическото им изпълнение е завършено изцяло. Разплатените средства по Лот 1 са в размер на 93,6 млн. евро, което представлява 94% финансово изпълнение на договора, а по Лот 2 – 61,8 млн. евро, или 91% финансово изпълнение. Останалата част от трасето по направлението Пловдив – Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма „Транспорт”, като вече има подписани договори за изпълнение.
Като значителен успех в сектор транспорт бе отчетено и завършването и пускането в експлоатация на Автомагистрала „Люлин”. Равносметката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията от проектите, финансирани по ИСПА към края на 2011 г. показва, че са изградени 20 км магистрала, 18 пътни мостове, 3 тунела, 3 пътни възела, 5 подлеза, 11 подпорни стени, 15 укрепителни стени, 32 водостока, 47 км единична железопътна линия, 20 км двойна железопътна линия, 85 км контактна мрежа, 2 тягови подстанции, 13 железопътни подлеза и 13 железопътни надлеза.
Tweet |
|