АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Проектът „Дунав мост 2” напредва
Изграждането на прилежащата инфраструктура към "Дунав мост 2" при Видин-Калафат е завършено в 87 %. Днес започнаха пробите и на нов електрифициран участък от ж.п.-трасето към моста, по което бе пуснато високо напрежение /25 000 волта/. Новият участък е с дължина 9750 м железен път - от товарна гара "Видин" до "Дунав мост 2". Той е вторият от новото ж.п.-трасе, което се изгражда в рамките на проекта. Първият електрифициран участък - от гара "Видбол" до пътническа гара "Видин", с дължина от 4257 м - бе пуснат в експлоатация през ноември 2010 година. При монтажа на релсовия път в тези участъци са използвани алуминиево-термитни заварки, които позволяват движение на високоскоростни влакове. Контактната мрежа също е съобразена с тези изисквания за скорост 160 км в час.
В рамките на проекта по изграждането на прилежащата инфраструктура към моста се изпълняват още три участъка от железния път, два от които не са електрифицирани и по които ще се използва дизелова тяга. Те са от разделен пост "Капитановци" до мина "Кошава" /950 м/ и от разделен пост "Капитановци" до ферибота /600 м/. По тяхната дължина в момента се извършва т. нар. "долно" и "горно" строене - строеж на водостоци, железен път и канавки. Предстои изграждането и на електрифициран участък от 767 м между пътническата и товарната гара във Видин. Строителните дейности при изграждането на моста над Дунав при Видин-Калафат са изпълнени в 71 %.
Tweet |
|