АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Производители намалят цени заради вериги
Повече от 41% от българските производители са намалили цените на своите продукти, предлагани в големите търговски вериги. Това показват данни от национално проучване за българските доставчици на хранителни стоки. Според проучването по отношение на крайния потребител, присъствието на големите търговски вериги се отразява положително най-вече на асортимента и цените на стоките, като препоръката на анкетираните производители са свързани с подобряване на търговските условия за тях - данъчни облекчения от страна на държавата и държавна регулация, която да наложи по-голям процент от стоките в търговските вериги да са български.
Красимир Кюркчиев, директор на българска фирма за препарати и козметика, предложи търговските вериги да бъдат регулирани по подобие на банките:Да има повече играчи с по-малки пазарни дялове. На пазара, за да има добри цени, трябва самите вериги много да се конкурират, тоест да има 15 вериги с по пет процента пазарен дял и 25 се държат от малките магазини. Ето това е идеалната картина.
Александър Найденов, директор на фирма от хранителната промишленост, предложи промяна в закона за защита на конкуренцията: Да се коригира една единствена точка в сега съществуващия закон и думата "доминиращо" пазарно присъствие трябва да се промени със "значително", каквото е присъствието на веригите, тоест това би стопирало евентуалните опасения, изтъкнати от колеги, 60-70 процента пазарен дял, възможности за картелиране.БНР
Tweet |
|