EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Производството окупира индустриалните площи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Производството окупира индустриалните площи

mail07:20 | 09.02.2013прегледи 1082 коментарикоментари 0


През 2012 г. производството замести търговската логистика като движеща сила за сектора на индустриалните и логистични имоти, отчете консултантската фирма Forton International, стратегически партньор за България на Cushman&Wakefield.
Nobel International (22 500 кв.м) и Woodward IDS Bulgaria (5000 кв.м) заеха производствените помещения на Miroglio в Елин Пелин. Automotive Leather Company се нанесе на 6600 кв.м в нова сграда в Мусачево. Сделки като тези помогнаха за намаляването на процента незаети площи от 5.24% на 3.94% през 2012 г.
„2012 г. беше една година на стабилизиране и доказване на потенциала на България като дългосрочна, стабилна и привлекателна дестинация за чуждестранни инвеститори, които търсят възможност за „изнесат“ своите производствени, сервизни и асемблиращи дейности от Западна Европа и чиято продукция е основно за износ“, казва Владимир Гюрджиев, мениждър „Индустриални и логистични площи“.

Предлагането се увеличи със 72 300 кв.м въведени в експлоатация в София-град и Софийска област. В голямата си част те бяха изградени от компаниите, които ще ги използват, а в единични случаи – предварително отдадени под наем и построени за конкретен ползвател.
Собственици и наематели усвоиха 77 900 кв.м. през годината. Това е с 5 600 кв.м повече от въведените в експлоатация.

През 2012 г. търговските центрове отново се завърнаха в центъра на вниманието с откриването на два големи мола в Бургас и София и продължаващото строителство на нови.
Площта на действащите молове се повиши с 13% до 632 800 кв.м. Търговската площ на хиляда жители достигна 86.4 кв.м средно за страната при 250 кв.м на хиляда души средно за Европа.
Увеличеното предлагане беше посрещнато с експанзия от повечето търговски вериги , както и от навлизането на нови. „H&M и Debenhams навлязоха в България през 2012 г., а LC Waikiki откри първия си магазин в София“, казва Росен Генев, мениджър „Търговски площи“. „В новоизграждащите се търговски центрове компании като Inditex, LPP, H&M и др. ще открият водещите си магазини и ще представят нови концепции. Откриването на Paradise Center, първия от новото поколение на лайфстайл центровете за пазаруване и развлечения, ще потвърди тази тенденция.“ Наемите за търговски центрове през годината не се промениха съществено. Магазини около 100 кв.м във търговски център в София струват средно 27 евро на кв.м, а в големите градове – около 18-20 евро, в края на 2012 г.

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg